Ga naar inhoud

Gehackt??


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar dagen heb ik een ietwat vreemd probleem met mijn laptop en ik kan het moeilijk omschrijven.

Af en toe is in het scherm een afsluitend venster te zien. Echt in een fractie van een seconde. Als ik ivm met mijn studie lange lappen tekst lees valt dat wel op natuurlijk.

Als ik kijk dan staan alle programma's en schermen die ik open had staan nog gewoon open.

Heb even snel een video gemaakt en bewerkt om te laten zien dat ik dit fenomeen zie ongeacht het programma wat ik op dat moment gebruikt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Equestrian 2018,

welkom op ons forum!

 

'k heb echt geen idee wat er gaande is, maar dit zijn de twee popups die in je filmpjes naar boven komen - mogelijk helpt dit iemand anders om op het spoor te komen:

 

     image.png.eac3edc424632f0d0e2b450ecc210455.png             en              image.png.cd70e98ffcd6a780f5aadc3d2a4bca72.png

 

Controleer even of je dit ook hebt als jij een tijdje je internetkabel uitgetrokken hebt ?

 

Ook kan jij je mailadres hier  (<klik!) eens laten controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Passer zei:

Controleer even of je dit ook hebt als jij een tijdje je internetkabel uitgetrokken hebt ?

 

Ook kan jij je mailadres hier  (<klik!) eens laten controleren

Hartelijk dank voor het welkom heten :-)

 

alle mailadressen laten controleren maar geen meldingen.

 

maar weet niet goed wat je bedoeld met "internetkabel uitgetrokken". Ik werk op de laptop via wifi en gedraad naar de modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Equestrian 2018 zei:

"internetkabel uitgetrokken"

oeps ja... zelf werk ik nooit met een laptop, steeds pc en ook geen Wifi.

 

Ik bedoelde: sluit je wifi dan eens even een half uurtje of zo af (als het past, als je hem zeker niet nodig hebt) - kijk dàn eens of je 'het' nog hebt?  (ik bedoel dit: als je gehackt bent en er wordt daarvoor geregeld contact met het net opgenomen, dan kan dit in dat half uur niet - 't is maar een zwakke aanwijzing, maar mogelijk zegt het iemand iets om verder op door te denken?)

(en het verwelkomen was graag gedaan :) )

 

en o ja: dat je mailadressen veilig zijn is ook al wel een goede aanwijzing - de vraag is natuurlijk waarvan die popupjes vandaan komen...)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Leest het volgende eerst door of print het uit:

 

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.

  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Noteer nu eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu de programma's uit die je niet nodig heb om mee op te starten.
  • Voorbeeld: virusscanner, wifi driver <== dit soort items mogen aan blijven.
  • Het uitschakelen doe je door de items één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

 

 

Ga nu rustig werken op je laptop en kijk of het weg blijft.
Ik denk dat een programma op de achtergrond werk en jou zo stoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Passer zei:

Even Abbs aanvullen: en - als je het ontdekt hebt - die dingen terug gaan aanvinken (zelfde werkwijze als hierboven)

Zullen we eerst bij stap 1 beginnen hierna krijgt @Equestrian 2018 een gehele uitleg wat het volgende plan is.

Want niet meteen alles weer terug aanvinken dat moet in stappen gaan geburen om de dader te vinden.

 

Kijk eerst maar of het probleem zo over is, daarom laat ik voor de veiligheid @Equestrian 2018 zijn virusscanner aan laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik ondertussen weet welk programma het veroorzaak. niet achterhaald op de manier die jullie aangaven 😉

 

Ik denk dat het veroorzaakt word de facebook gameroom. Het is mij een paar keer opgevallen dat wanneer ik dit programma op de achtergrond heb draaien ik dit te zien krijg.

ik probeer vanavond nog een beter filmpje te maken en hoop dan ook goed te  kunnen zien wat in het scherm staat.

 

in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken.👍👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.