Ga naar inhoud

Programma zonder naam


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Als ik alt + tab, zie ik in mijn lijst met openstaande programma's, een programma staan zonder naam. Het gaat hier om het laatste programma met de gekleurde blokjes, dit programma is nergens terug te vinden in het taakbeheer venster, daarnaast verdwijnt hij zodra je hem selecteert. Heeft iemand hier enig wat het kan zijn en of ik het als een bedreiging moet zien 😣?

 

Bij voorbaat bedankt!

 

program-without-name.thumb.png.7910c4eec1340bf7c468b998ea7ae6f4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, BriefKees!

 

Die gekleurde blokjes zeiden mij niks, maar vaak kan Google Afbeeldingen er wel wat mee...

Ik heb die onbekende pictogrammen eerst vergroot, toen uitgeknipt en daarna in Google Afbeeldingen gesleept. Dit was het resultaat: https://www.google.nl/search?tbs=sbi:AMhZZivCa1qlwduPmCNgAqHM3pijEivPWTaMOpYYTLvkin8ukPX8A9Dea3Q6R53APAVQQ3eoG40jfqzoWkbw_1pBIsSmeTdRDdhk8rV7KaAQ8sLMHnLHgKxmi6g_1WQmIu09eUf9iKGBDZDmXOnFd2lJC8t82BSl1mhxW948BHoc14UjM2RMYF0s25qYvUi773NLfKmeqfZKsTxj2AQf8xcjjoIoGWDWa-wdVOLfFfoZ8vvoSe04T7L-zqktH6NZutNfUcQRjrC9w9YRFMMZg58bhRChtugWuTf5nJYqpVyg_1f7UsBqPsp7j9gyYQPxQlVt3Hw91c48uoG&hl=nl

 

Google geeft als beste gok voor deze afbeelding: Kugou.

Scrol op die pagina met resultaten wat naar beneden. Dan zie je steeds datzelfde pictogram.

Het lijkt het logo te zijn van de Chinese softwaremaker Kugou.

Omdat ik het Chinees niet beheers, heb ik wat pagina's laten vertalen door Google.

Kugou is Chinees voor Cool Dog (Engels) of 'coole hond' (in het Nederlands volgens Google Translate)

Heb jij misschien software van Kugou op je pc staan? Of NetEase misschien? Dat zou een muziekconversietooltje zijn.

 

Zie onderstaand knipsel van zo'n zoekresultaat. Het pictogram linksboven is wat jij te zien krijgt:

 

5c1d654b8f956-Cool_dog.png

 

Bron: http://www.downxia.com/downinfo/203567.html

 

Als jij deze software niet zelf bewust geïnstalleerd hebt, dan is die misschien per ongeluk meegekomen met een download.

Dan wordt het een klusje voor de malware experts om de ongewenste software te verwijderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, BriefKees zei:

Hallo porrelaar,

 

Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Nog nooit van deze software gehoord, en heb er ook geen behoefte aan. Zou het weggewerkt zijn als ik mijn laptop weer op fabrieksinstellingen terugzet?

Dat is niet meteen nodig, we kunnen je pc ook schoonmaken en ontdoen van deze dingen.

Doe daarvoor:

 


Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.