Ga naar inhoud

Installatieproblemen bij WINDOWS 10


Lugcar

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, Lugcar zei:

Begrijpe wie kan.

Dat is niet zo moeilijk om dat te begrijpen. Je hebt niet gewerkt volgens mijn advies van afgelopen dinsdag om 9u19

Toen schreef ik dit:

Op 15/1/2019 om 09:19, droske zei:
Op 14/1/2019 om 23:53, Lugcar zei:

dus ik kan geen WINDOWS 10 installeren ? 

Windows 10 kan perfect op uw pc geïnstalleerd worden maar ik heb zo mijn twijfels of u de volledige procedure tot een goed einde kunt brengen. Vandaar mijn bezorgdheid.

We kunnen je alleen maar zeggen hoe je moet te werk gaan maar de uitvoering zelf ligt in uw handen.

 

Het feit dat ik steeds weer terugkom op je schijfgebruik is te wijten aan mijn bezorgdheid omtrent je data. Zoals u uw schijfgebruik toelicht dan zijn er twee belangrijke zaken zeer duidelijk:

Je beschikt niet over een back-up van AL je data. Het is belangrijk te weten dat data die nu op je C partitie staan verloren gaan bij een schone installatie van Windows 10.

Je hebt programma's geïnstalleerd op een andere schijf dan de systeemschijf. Dat betekent dat je die programma's opnieuw moet installeren nadat je een schone (clean) installatie van Windows 10 hebt uitgevoerd.

 

Als voorbereiding op een schone installatie van Windows 10 moet je dus eerst werk maken van het volgende:

Alle persoonlijke mappen en bestanden back-uppen naar een extern medium.

Hetzelfde geldt voor je Favorieten (Bladwijzers), wachtwoorden, instellingen van je e-mail accounts en eventuele FTP-account(s), enz. Klik HIER voor nog meer info.

 

Als je daar allemaal mee klaar bent dan kun je starten met de installatie van Windows 10 op je SanDisk SSD schijf van 500 GB. Vergeet niet tijdens de installatieprocedure eerst ALLE partities van die SSD te verwijderen (niet formatteren!!!) en de VOLLEDIGE schijf (niet toegewezen ruimte) aan te duiden als bestemming voor je Windows.

Een duidelijke handleiding voor het uitvoeren van een schone installatie van Windows 10 vindt je hier: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_setup_procedure.html

 

PS. Je huidige Windows 8.1 is een Engelstalige versie, heb je daar bewust voor gekozen?

 

 

Succes!

 

Ik heb in mijn quote enkele hoofdpunten in het ROOD gezet omdat ik het gevoel heb dat je ze niet gelezen hebt omdat je er niets mee gedaan hebt, want ik stel vast dat je toch weer een upgrade van je bestaande installatie hebt willen uitvoeren hoewel ik je duidelijk het advies had gegeven om een SCHONE installatie uit te voeren. Begrijpe wie kan...

Ik heb je eerder ook laten weten dat ik vrijdag (gisteren) de ganse dag offline zou zijn en je, desgewenst, niet op mijn hulp kon rekenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb zoveel mogelijk gedaan wat ik kon, maar in het 10 stappenplan spreekt men steeds van WINDOWS 10 herinstallatie of een installatie vanuit een Windows die 8.1 niet is en al die verwijzingen naar andere bladzijden, zijn mij een beetje te veel geworden.

het is niet omdat ik gisteren mijn laatste bericht stuurde, dat ik onmiddellijk antwoord verwachtte, Ik wist wel dat je niet bereikbaar was.

ik krijg steeds meer gevoel dat ik echt een domme leek ben.

en daarom heb ik besloten om de PC uit handen te geven en de installatie aan professionals over te laten.

bedankt voor de hulp en eventueel tot later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lugcar zei:

ik krijg steeds meer gevoel dat ik echt een domme leek ben.

Dom zeker niet. Een leek wel, maar daar hoeft u zich niet voor te schamen hoor. Experts komen hier niet om hulp vragen.

het tien stappenplan heb ik zelf niet opgesteld maar ik gaf je de link omdat er mooi is uitgelegd welke voorbereidende taken je best uitvoert alvorens een schone installatie uit te voeren.

Ik ben van mening dat ik duidelijk heb gezegd dat je er goed aan doet om een schone installatie uit te voeren. Upgraden lukte immers niet hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles gedaan wat ik doen doen en verstond, een systeem- en e-mail back-up gemaakt alle mogelijke persoonlijke gegevens verwijderd.  

ik heb bij Microsoft de WINDOWS 10 Home versie gekocht voor €143 en heb deze file ontvangen : MediaCreationTool1809.exec.

ik weet niet of dat de volledige versie is of de upgrade, in elk geval dat verdomde AVIRA AntiVir blijft mij parten spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van het bestand MediaCreationTool1809.exe kun je namelijk een opstartbaar installatie medium maken. Hoe je dat doet vindt je normaal gezien terug in de handleiding waarvan ik je eerder de link gegeven heb. Hoe je een opstartbaar medium (usb-stick of DVD) kunt maken aan de hand van het bestand dat je al hebt, dat kun je ook hier lezen:

Voor het maken van een DVD: https://www.pc-helpforum.be/topic/59284-windows-10-gratis-en-legaal-downloaden/?tab=comments#comment-467703

Of als je er voor kies om met een USB-stick te werken: https://www.pc-helpforum.be/topic/59284-windows-10-gratis-en-legaal-downloaden/?tab=comments#comment-467703

 

let wel: Omdat je al over het bestand MediaCreationTool 1809.exe beschikt hoef je dat niet meer te downloaden hé. Je moet enkel die handleiding nog volgen om te weten hoe je moet te werk gaan om van dat bestand een opstartbare DVD of USB-stick te maken.

 

Van zodra je dat opstartbaar installatiemedium hebt gemaakt, moet je daar je computer mee opstarten, zo kun je Windows SCHOON installeren op je SSD schijf.

Hoe die je dat? Ga nog eens naar deze webpagina: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_setup_procedure.html . Scroll op die pagina naar beneden tot bij het hoofdstuk Installatiemedium opstarten. Vanaf daar volg je de verdere procedure.

Van zodra je bij Een partitie selecteren bent aanbeland moet je één voor één ALLE partities die op je SSD staan aanklikken (selecteren) en dan op Verwijderen klikken. De SSD schijf zal nu enkel en alleen als Niet toegewezen ruimte worden weergegeven. Vanaf nu mag je pas op Volgende klikken.

Volg nu terug volledig de handleiding van schoonepc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.