Ga naar inhoud

PPS


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Meer en meer ontvang ik PPS-bestanden, met redelijk scherpe foto's, bevatten soms 40 à 50 pagina's, en hebben

slechts een grootte van +/- 8 à 9 MB.

Als ik, met reeds aangepast formaat van 1360X770, kan ik er amper ongeveer 15 à 20 pagina's plaatsen,

(om mijn voorstelling verzendbaar te houden) en dan nog met aanzienlijke kwaliteitsverlies, en een kleiner afbeelding.

In bijlage een voorbeeld van een dergelijke PPS:

oiseaux_spectaculaires_agnes.pps

 

Ik werk met PowerPoint 2016, heeft dit programma de mogelijkheid om beter te scoren ?

 

Graag een kort seintje a.u.b.

 

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben niet een volleerd pps-kenner maar 'k doe een poging:  (en gebruik de 2013 nog)

- als je praat over " 40 à 50 pagina's " dan bedoel je wellicht 40 à 50 dia's (plaatjes) ?

- " met reeds aangepast formaat van 1360X770 ": je bedoelt hier de resolutie van de plaatjes?

- " kan ik er amper ongeveer 15 à 20 pagina's plaatsen ": waarom kan je er zo weinig plaatsen? Krijg je een foutmelding of wat? (zo ja: welke melding?)

- in je pps zijn er toch wel plaatjes die 'redelijk scherp' zijn image.png.c1269668a05843f286974dfc0aad5f4e.png  image.png.f007218b568dbd8ed5dbc81203472738.png

 

- wat bedoel je met 'een kleiner afbeelding'?  (en wààr: in je pps? - want bij mij is die toch schermvullend... ?)

- en kijk eens hoe hier je instellingen staan: image.png.a2f5503463c5ff463c59c5d231eeaf68.png

    Het bovenste is toch niet aangevinkt? en welke waarde staat bij jou in dat blauwe vakje?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebonjour Passer,

 

Ik probeer uw vragen in de goede volgorde te beantwoorden.

 

1)  Neen, als ik spreek over 40 à 50 pagina's, zijn het wel pagina's en geen plaatjes.

     Mijn voorbeeld met de 'vogels', daar zijn 35 pagina's met telkens 3 foto's per pagina.

     Opgepast, het voorbeeld met de "vogels" is een vorstelling van een vriend, niet de mijne !!

2)  Met de vermeldde resolutie (of kleiner) bedoel ik "per foto" !

3)  Dat ik slechts een 20-tal pagina's kan plaatsen, is een regel die ik overnam van een stelling,

     die leert dat een PPS-bestand niet groter mag zijn dan 10 MB., indien groter wordt deze

     onverzendbaar, met als gevolg een melding van de Server als "Not delivered"

     Dus het zou kunnen dat ik een bestand van 30 pagina's (grootte 9 MB.) wel kan versturen

     als ik mijn foto's aanpas naar een zeer laag formaat, doch dan zijn mijn foto's van een zeer lage

     kwaliteit en wazig, en juist dat wil ik vermijden, en blijf ik steken op een 20-tal foto's per PPS.

4)  Die foto's die u "redelijk scherp" vind, zijn deze van een afzender die daar wel in slaagt om dit

     te realiseren, doch ik niet !!   

     Inderdaad deze zijn "schermvullend"!

     Moest ik deze reportage moeten maken, met dezelfde aantal pagina's en foto's, dan zou ik

     moeten werken, met een resolutie van +/-  640X480 pix. - met het gevolg van wazige foto's.

5)  Uw "Opties voor PowerPoint" vind ik niet terug in mijn PP 2016 - doch vond ongeveer

     hetzelfde, onder de benaming "Afbeeldingen comprimeren" - zie hieronder:

 

1104996212_Afb.comprimeren.JPG.60e1681182c17e9677ef1dec100d5e7c.JPG

 

Wat kan ik hierin eventueel gaan aankruisen, of staan de instellingen juist ?

Graag een seintje a.u.b.

 

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Een PPS werkt toch  niet met pagina's?  Wel met dia's waar je plaatjes in kan plaatsen - ik ga er dus van uit dat je over 'dia's' praat.

    (en die pps was dus niet van jou, 'k heb het door)

 

3. Die stelling van zoveel dia's per pps klopt wel en klopt ook niet: wellicht was die melding bedoeld voor pps-en die je per mail wil doorsturen. Daar ligt de limiet op ong 10 - 14 Mb, afhankelijk van de mail die je gebruikt. Verstuur je ze met vb een uploadsite, dan kan je er maken tot 500Mb of zelfs groter (soms tot 2 Gig!), afhankelijk van de site

   en ja: als jij je foto's teveel verkleind worden ze ook 'wazig'

 

 5. Je moet op zoek gaan naar Opties dus. In mijn 2013-versie moet ik daarvoor klikken op het tabblad Bestand (links boven, ernaast vind ik Start, Invoegen,...)

    en daar vind je dus die 'opties'

    Kijk even of je ze vindt en zo ja: ga daar dan naar Geavanceerd en maak er een plaatje van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat alles nogal goed staat bij jou, misschien kan je eens werken met image.png.1791ff5f4bad8412c40f36a467922ab6.png

het onderste: de standaardresolutie: die wat naar beneden brengen? Bij mij staat die op 220 ppi - 'k weet niet of je die optie ook in de 2016 hebt, maar 'k vermoed van wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.