Ga naar inhoud

opstarten windows 10


Geo311

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een gepartitioneerde harde schijf met oorspronkelijk Windows 7 en Windows 10.

Omdat ik wat problemen had met Windows 7 heb ik deze vervangen door Windows 10.

Dus op alle twee de schijven staat nu Windows 10, maar de 2e oorspronkelijke partitie waarop al mijn gegevens staan start niet meer op.

Wat nu?

Bedankt voor alle hulp,

Geo311

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geo311,

welkom op PCH !

 

even samenvatten dat de mensen goed de situatie doorhebben:

je had een partitie met de 7 EN een tweede partitie met de 10 op.

Op de eerste partitie heb je de 7 vervangen door (een tweede) windows 10  (<< klopt?)

Je hebt dus twéé partities met op allebei een windows 10 ???     (euh: indien zo: waarom is dit nodig?)

 

En die tweede 'start niet meer op': wat bedoel je: je kan niet meer opstarten (booten) van die tweede - of: je ziet ze niet meer in verkenner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Nogmaals, bedankt voor uw reactie.

Ik had reeds geantwoord, maar waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan.

Ik heb geprutst, ik weet het, maar wat kan ik doen om die 2e HD opnieuw op te starten. Al mijn gegevens staan daar op.

In verkenner zie ik al deze gegevens staan en kan ze openen, maar……die 2e partitie opstarten lukt niet en mijn e-mails lezen evenmin.

Als ik mijn mails terug kon lezen zou ik al tevreden zijn, maar de HD terug opstarten zou mij echt helpen.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel duidelijk ben je wel niet, maar 'k denk dat ik je begin te begrijpen:

 

vraag 1: ik verkenner zie jij de gegevens staan en je kan ze openen: euh.. de gegevens dus van die oude (je eerste) windows-schijf?

     Dan heb je geen problemen om gewone bestanden (teksten, foto's,...) naar je tweede schijf te kopiëren  klopt?

 

vraag 2: het (enigste?) probleem is dat jij dus je mails van je oude schijf niet meer kan lezen.

     2a: met welk mailprogramma werkte je?

     2b: Ken je genoeg van computers om in de bios de bootvolgorde te wijzigen zodat je van je oude schijf opstart?  Zo ja, dan zou ik dit doen en dan start je oude windows 10 terug op en kan je bij je

          mails  (die je dan eventueel ook kan opslaan naar vb eens stick of externe schijf.

 

Graag in je antwoord op beide vragen (en alle subvragen) antwoorden  (want euh.. ik vroeg je al twee maal wat je onder 'opstarten van de schijf' verstond - en daar gaf je nog géén antwoord op...   :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

op vraag 1 kan ik een positief antwoord geven.

2. inderdaad;

2a. Office 2007

2b. in het Bios zie ik maar één harde schijf

1.      HD

2.      CD/DVD

3.      Network Boot

 

Dit heb ik gekopieerd van de oude partitie:

D:\Users\georg\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook

Maar ik weet niet wat ik daarmee moet doen.

Bedankt en tot wederdienst bereid.

Geo311

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je genoeg van computers af om je nieuwe schijf (die waar je de 7 verving door de 10)  los te koppelen, losgekoppeld te laten en de oude opstartschijf (waar de 10 nog altijd op staat) in te pluggen in het slot (contact) van die nieuwe schijf? Zo ja: doe dit eens en start je systeem eens opnieuw op. Krijg je een foutmelding (zo ja: welke - of beter nog: fotootje ervan)) of start je systeem dan wel gewoon op?

 

Bijkomende vraag: toen je Windows op je 7-schijf zette: toen heb je de andere schijf (waar de 10 al op stond) toch ongemoeid gelaten?

 

ook nog: klik rechts op je Windowsknop, klik op schijfbeheer en plaats er eens een plaatje van?  (doe dit eerst al eens - vooraleer je met het loskoppelen van je nieuwe 10-schijf begint - als je dit laatste zou kunnen/doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.