Ga naar inhoud

Gegevensvalidatie 2.0


Jef2019

Aanbevolen berichten

Beste forumleden

 

Ik heb me op internet al suf gezocht naar een oplossing voor mijn probleem. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

 

Ik heb in excel een bestand gemaakt waar een voertuig moet samengesteld worden zoals in een configurator. Bij alle opties is er volgende keuze:

- Optie volgens klant

- Eventuele optie

- <leeg>

 

Indien optie 4 of 5 gekozen wordt, moet automatisch bij optie 11 en 12 dezelfde optie verschijnen. Bij 11 en 12 mag die keuze dan niet meer overschreven worden. Stel dat optie 4 of 5 niet gekozen worden, dan moet bij 11 en 12 wel nog steeds de mogelijkheid zijn om via de gegevensvalidatie een keuze te maken.

 

Bij optie 18 kan ook een keuze gemaakt worden, maar dan moet de keuze bij optie 17 verdwijnen.

 

Ik heb dit geprobeerd via gegevensvalidatie, met ALS-formule en gegevensvalidatie, met besturingselementen,... Iets wat ik nog niet geprobeerd heb, omdat ik er niks van ken, is een programmatie via Visual Basic. Is er iemand die me hierbij kan helpen? Of iemand die dit voor mij wil programmeren?

 

Alvast 100x dank!!

Vraag op forum.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.