Ga naar inhoud

Een nieuwe Windows ergernis


Leono

Aanbevolen berichten

Dagelijks zit mijn Mp3-speler aan de laptop vast, teneinde te worden opgeladen.

 

De laatste tijd komt Windows zeer regelmatig met de mededeling dat de verwisselbare schijf op fouten gecontroleerd dient te worden. (Aanbevolen).

 

Vooral dat “Aanbevolen” stoort mij mateloos, want als je die aanbeveling negeert, komt hij zo lang terug tot je de schijfcontrole aanvaard hebt.

 

En nu komt het: er is nog nooit een fout gevonden!

 

Is hier iets tegen te doen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verwijder jij de mp3-speler, nadat die is opgeladen? Klik je eerst op het pictogram Hardware veilig verwijderen of ruk jij de de stekker van de mp3 speler zonder meer uit de USB poort?

Lees het volgende artikel: https://nl.phhsnews.com/windows-always-wants-to-scan-and-fix-my-usb-drive2842

Het is volgens mij een automatisch vanuit het Engels vertaald artikel. Niet perfect vertaald, maar nog wel te begrijpen.

Update: ik vond na even zoeken het originele Engelstalige artikel: https://www.howtogeek.com/184640/ask-htg-windows-always-wants-to-scan-and-fix-my-usb-drive-should-i-let-it/

 

Volgens dat artikel zou jij die vraag om controle steeds krijgen, wanneer je niet eerst klikt op het pictogram Hardware veilig verwijderen. En als dat werkelijk de oorzaak is, dan weet je nu de oplossing.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dat was mijn eerste ingeving en dat bleek niet de oorzaak te zijn.

 

Deze verwisselbare schijf in je mp3 speler is al meermalen op fouten gecontroleerd en er werd nooit een fout gevonden.

Hoe voorkom je dat bij het aansluiten van verwisselbare schijven die vraag gesteld wordt? Dat komt aan de orde in dit artikel van How-To Geek: https://www.howtogeek.com/howto/35622/disable-scan-and-fix-for-removable-drives-in-windows/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porrelaar,

 

Dat schermpje met Autoplay, krijg je dat vanuit de instellingen in Configuratiescherm>Standaardprogramma’s>Instellingen voor automatisch afspelen?

 

Bij mij staat alles op “Geen actie”, dus wellicht daarom krijg ik dit schermpje niet.

 

“Shell Hardware Detection” stond inderdaad op "actief" en heb ik nu uitgevinkt.

 

Bij nader inzien heb ik deze service op handmatig gezet vanwege de opmerking “Note: It was pointed out in the comments that if you use a scanner in Windows you may need this service. Instead of disabling it completely you can set the service to manual startup for better hardware support”.

 

Denk je dat het nu goed zou moeten gaan?

 

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je die melding over het op fouten controleren van de verwisselbare schijf nu niet meer krijgt, zul je zelf in de praktijk merken. Ik zou na het aanbrengen van de wijzigingen wel de computer opnieuw opstarten.

 

Jij gebruikt Windows 7. Ik Windows 10. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of de instellingen voor Automatisch afspelen in Windows 7 hetzelfde waren als in Windows 10.

Belangrijk is dat je onthoudt (opschrijft) wat je gewijzigd hebt. Dan kun je die wijzigingen terugdraaien wanneer ze niet geholpen hebben of juist voor andere problemen zorgen.

 

En als je deze melding alleen maar krijgt wanneer je je mp3 speler oplaadt, dan zou je die ook op een andere manier kunnen opladen. Niet opladen met behulp van de pc, maar met een aparte USB-oplader die je in een willekeurig stopcontact steekt.

Zo laad ik mijn Kobo e-reader op met een USB-oplader die ik voor een paar euro bij Kruidvat heb gekocht. Ik had namelijk geen zin om daarvoor mijn pc aan te zetten. Op die USB-oplader van Kruidvat zitten 2 aansluitingen: 1A en 2A. Wat die oplader exact kostte weet ik niet meer, maar het zal zeker niet meer dan 5 euro geweest zijn. Voor de e-reader gebruik ik de 1A aansluiting. Het opladen gaat dan circa twee keer zo snel als wanneer ik hem oplaad via een USB 2.0 poort op mijn pc. Die USB 2.0 poort levert namelijk maar 0,5 A.

De 2A aansluiting is bedoeld om tablets mee op te laden, maar voor mijn iPad gebruik ik toch liever de echte oplader van Apple, die meegeleverd werd bij de iPad.

Die USB opladers zijn natuurlijk ook bij allerlei andere winkels te koop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stopcontact-oplader staat inderdaad al heel lang op mijn verlanglijst, evenals overigens een tablet.

 

Het opladen via de laptop geeft vaak problemen: in plaats van volgelopen is de mp3-speler dan leeggelopen.

 

Ik ben ook vaak bij mijn computerloze, maar wel stopcontactrijke, vriendin en ook denk ik wel eens: hoe moet dat nu als ik nog eens op vakantie zou willen? De mp3-speler is tevens radio.

 

Ik zag dat je de verwisselbare schijf ook op verzoek kunt controleren (net als de gewone harde schijf) en dat is wat ik wil!

 

Zeer goede adviezen wederom, heer porrelaar. Merci beaucoup!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.