Ga naar inhoud

SSD dure fout gemaakt(?)


Pluck

Aanbevolen berichten

 
SSD T5 1G :Goede dag, ik heb gisteren een Samsung SSD T5 1TB gekocht. Ik wilde al mijn bestanden van de windows pc overzetten op Deze SSD om deze te gebruiken als opslag.
Nu heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt. Ik had de SSD eerst met de Mac verbonden en geïnstalleerd, daarna heb ik hem geinstalleerd op mijn pc, met wachtwoorden en al, tot zo ver ging alles goed dacht ik. Ik heb de bestanden van mijn WindowPC gezet op die nieuwe SSD T5 1TB.
Maar nu kan mijn Mac de SSD niet meer vinden. Wat kan ik doen zodat ik de SSD weer kan gebruiken voor mijn Mac?
 
((misschien is er anders iemand die deze opslagruimte wil overnemen voor een zacht prijsje))

D92D2C18-B87A-4090-ABF1-EBA7D6E4AAD8.jpeg

E2B07562-7EC1-499B-909B-FF5A2B44335C.jpeg

783C2EBF-3156-40E6-BB23-2F6B549A3752.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Pluck zei:

Ik wilde al mijn bestanden van de windows pc overzetten op Deze SSD om deze te gebruiken als opslag.

Ik heb de bestanden van mijn WindowPC gezet op die nieuwe SSD T5 1TB.

Ik neem aan dat je de externe Samsung SSD T5 als opslag voor jouw Windows OS bestanden wilt gebruiken, klopt dat?

 

14 uren geleden, Pluck zei:

Ik had de SSD eerst met de Mac verbonden en geïnstalleerd, daarna heb ik hem geinstalleerd op mijn pc, met wachtwoorden en al, tot zo ver ging alles goed dacht ik.

Ik vraag me af: wat heb je op de externe Samsung SSD T5 geïnstalleerd?

Ik gebruik ook externe Samsung SSD T5's aan diverse macOS aangesloten, zonder iets te hebben geïnstalleerd. Gewoon aansluiten en gebruiken.

14 uren geleden, Pluck zei:
Maar nu kan mijn Mac de SSD niet meer vinden. Wat kan ik doen zodat ik de SSD weer kan gebruiken voor mijn Mac? 

Het is niet duidelijk waarvoor je de externe Samsung SSD T5 wilt gebruiken.

Voor externe opslag van macOS- of Windows OS-bestanden? Of voor beide OS?

Als je de externe Samsung SSD T5 voor beide OS wilt gebruiken dan zou je eerst de externe Samsung SSD T5 moet formatteren naar exFAT format, zodat beide OS de externe Samsung SSD T5 herkent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Pluck zei:

Ik heb het toch weer zelf goed gekregen.

Goed om te horen dat het opgelost is :top:

 

(ter info) Er is ook een (betaal) applicatie voor macOS computer en daarmee externe harde schijven die NTFS geformatteerd zijn met het Windows bestandstructuur kan lezen & schrijven.

 

Graag gedaan en we sluiten dit topic af met een 59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.