Ga naar inhoud

pand dome


Aanbevolen berichten

Helaas kreeg ik geen toegang tot de map.  Panda gaf mij de naam van de update.  Ik heb het nog steeds niet kunnen veranderen en nu kan ik geen video of film afspelen.  Het gaat van kwaad naar erger.

Panda support zegt dat je in toepassingsbeheer de weigering ongedaan kan maken maar dat lukt niet.  Verder nog ideeën?

Zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, decalude zei:

nu kan ik geen video of film afspelen

Daar is wel een oplossing voor. Om video's of films af te spelen heb je niet per se software van Microsoft nodig. Dat kan ook met andere software die je gratis kunt downloaden. Maar dit kan later wel.

 

Laten we eerst eens kijken naar Toepassingsbeheer van Panda.

Heb jij de betaalde versie van Panda Dome? Ik neem aan van wel, want ik heb de gratis versie van Panda Dome en in die gratis versie zit geen Toepassingsbeheer.

Dubbelklik op het pictogram van Panda, dat in het systeemvak staat (vlak bij de klok).

Het venster van Panda opent dan.

Klik dan op Instellingen. Waar de knop Instellingen zit in de betaalde versie van Panda, weet ik niet. Misschien moet je daarvoor eerst klikken op de knop met de 3 liggende streepjes. Even zelf zoeken dus.

Als Instellingen geopend is, dan klik je in de linker kolom op Toepassingsbeheer.

Maak dan een screenshot van dat venster en plaats dat screenshot in een volgende reactie. Dan kunnen we meekijken.

 

Als je niet weet hoe je een afbeelding moet plaatsen op het forum, dan gebruik je daarvoor onderstaande handleiding:

  • Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: https://www.imgdumper.nl/

  • Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’
  • Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).
  • Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.
  • Dan ga je naar de website van het PC Help forum. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
  • Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je in de werkbalk die boven dat tekstvak staat op de knop Voorbeeld:
  • 5c99585caf147-PCH_knop_Voorbeeld.png

  • Ziet het er goed uit, dan klik je op de knop Reactie toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Van het venster van Panda, waarin Toepassingsbeheer geopend is, moet je eerst een schermafbeelding maken.

 

Er zijn tal van manieren waarop je die afbeelding kunt maken. Ik leg hieronder 1 manier uit.

 

Zorg ervoor dat Panda geopend is en dat je hebt geklikt op Toepassingsbeheer.

Druk dan op de op de Alt-toets die links van de spatiebalk staat. Houd die Alt-toets ingedrukt, terwijl je 1 keer op de Print Screen toets drukt. (De Print Screen toets vind je meestal rechtsboven op je toetsenbord. Als je een kleine laptop hebt, dan staat er misschien niet Print Screen, maar enkel prt sc op die toets; dat is hetzelfde). Daarna laat je beide toetsen los.

Nadat je die toetsencombinatie hebt ingedrukt, is er een 'foto' gemaakt van het venster van Panda. Je ziet dat nog niet, want die foto staat op het verborgen klembord van Windows.

Open nu het fotobewerkingsprogramma Paint.

Waar vind je Paint? Klik op Start en onder de A zie je dan de map Accessoires staan. Open die map en dan vind je Paint.

Klik op Paint.

Als Paint geopend is, klik je op de knop Plakken.

De afbeelding zal dan verschijnen in Paint.

Klik daarna op de knop Bijsnijden:

 

5c9a9a88db474-eerst_Plakken_dan_bijsnijd

 

Als er nog een witte ruimte rondom de afbeelding stond, dan verdwijnt die door het bijsnijden.

Klik daarna in de menubalk van Paint op Bestand > Opslaan als. Kies voor JPEG afbeelding.

Geef de afbeelding zelf een duidelijke naam, bijvoorbeeld Toepassingsbeheer.

Sla hem op op een plek waar je hem makkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld op het bureaublad.

 

Daarna maak je gebruik van de eerder door mij gegeven handleiding over imgdumper om de afbeelding in een volgende reactie in dit topic te zetten.

 

Als je zoiets voor de eerste keer doet, is het veel werk, maar oefening baart kunst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt. Prima gedaan. :top:

 

In de afbeelding die je geplaatst hebt, staat 3 x Video.UI.exe. Er staat nu steeds Toestaan achter, en dat is goed. Maar ik denk dat de lijst met toepassingen nog veel langer is.

Aan de rechter kant zie je een schuifbalk. Trek die helemaal naar boven en kijk of er dan nog programma's tussen staan waarachter Weigeren staat.

Begin met de bovenste en ga dan door totdat je de hele lijst hebt gehad.

Als het programma's zijn uit de map WindowsApps, dan mag je die allemaal toestaan. Staat er nu Weigeren achter, dan klik je op op pijltje dat achter Weigeren staat, en dan kun je kiezen voor Toestaan.

 

Als er programma's tussen zitten waarover je niet zeker bent, dan moet je die noemen in een volgende reactie. Je mag daar ook weer een schermafbeelding van maken als je wilt en die hier plaatsen.

 

Ik ben overigens blij dat Toepassingsbeheer niet in mijn gratis versie van Panda Dome zit. Ik vind het namelijk erg onnodig en verwarrend dat Panda steeds vraagt of die programma's die standaard in Windows 10 zitten, wel uitgevoerd mogen worden. In een ander/ouder topic op dit forum zag dat Toepassingsbeheer van Panda zelfs aan de gebruiker vroeg of hij explorer.exe (dat is Windows Verkenner!) wilde toestaan of weigeren. Dat is absoluut belachelijk, want zonder Verkenner kun je niet veel meer doen met je computer.

Op die manier heb je meer last dan gemak van Toepassingsbeheer van Panda.

 

Zodra zeker is dat alles goed staat in Toepassingsbeheer, zou ik die functie daarom helemaal uitschakelen. Maar doe dat pas als alles goed staat.

Hoe schakel je Toepassingsbeheer uit? In bovenstaande afbeelding zie je achter Toepassingsbeheer activeren een groen schuifje. Wanneer je daarop klikt, zal het schuifje grijs worden. Dat betekent dat Toepassingsbeheer is uitgeschakeld.

 

Met een plaatje erbij:

 

5c9d3fa9eb0e5-toepassingsbeheer_Uitschak

 

Controleer ook of je weer video's kunt afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.