Ga naar inhoud

Remote desktop met 2 users nodig


Sylvesterke

Aanbevolen berichten

Ik heb hier en daar eens rondgeneusd maar vind geen specifieke antwoorden. Misschien omdat dit minder gebruikt wordt.

Mijn broer heeft een klein bedrijf. Zijn administratie draait op een paar Mac's. 

Hij gebruikt hoofdzakelijk een NAS van Synology voor allerlei doeleinden : fileserver, foto's, mail, agenda, backup (ook Time Machine voor Mac), VPN, backup extern, enz..

Daarnaast gebruikt hij ook een simpele PC met Windows 10 Pro voor 3 administratieve pakketten. Deze bestaan niet op Mac. 

Deze pakketten worden gebruikt via remote desktop op de Mac's. Ook extern wordt er soms ingelogd op deze PC.

Met Windows Pro heb je dus één gebruiker die via remote desktop kan inloggen. Tot nu toe is dat voldoende.

 

Hij wil er nu een machine mee aansturen middels een specifiek pakket dat ook enkel op een Windows PC werkt.

Hiervoor zou me wél een tweede user willen die remote kan inloggen want dit gaat me veel vaker gebruiken dan die administratieve pakketten.

 

Welke opties hebben we hier? Wat is jullie gedacht? Is het hier noodzakelijk om Windows Server te installeren? Is hiervoor een andere oplossing op die éne Windows PC?

Ik ken niet veel van die prijzen van windows server, je vindt op internet de gekste prijzen hiervoor.

Of zou het makkelijker zijn om een simpele tweede Windows PC met Windows Pro aan te schaffen? 

De performance van de PC's is ondergeschikt, alle pakketten vragen weinig van de PC.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Windows Server kan je inderdaad meerdere account instellen en bovendien ook zijn rechten en daarbovenop ook cloud.

Doch dat je leert je niet in 1,2,3.

Pluspunt is wel dat je goed Engels kan en dus veel informatie op Internet kan volgen.

Meer informatie kan je op deze pagina bekijken. (scroll ook naar beneden zodat je ook ebook kan lezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.