Ga naar inhoud

Outlook 2010 - Vermelding "De clientbewerking is mislukt" bij het verzenden van mails.


Tiago

Aanbevolen berichten

Als ik de emailinstellingen van mijn 3 accounts nakijk stel ik vast dat mijn xxxxxxx@telenet.be en xxxxxx@gmail.com staan vermeld onder het type SMTP/IMAP  terwijl mijn account xxxxxxxxx@ hotmail.com vermeld staat onder het type Microsoft Exchange. Is dat normaal ?

De gegevensbestanden worden op volgende locatie aangegeven :

- xxxxxxx@telenet.be en xxxxxx@gmail.com : C:\Users\XXXXXX -HP\AppData\Local\Microsoft\Outlook\xxxxxxxxxx @telenet.be.pst

- xxxxxxxxx@ hotmail.com : Online

Alles blijft voor mij alvast een heel groot raadsel en hopelijk kan iemand mij helpen het op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I

14 uren geleden, stegisoft zei:

Gegevens staan tegenwoordig in mijn documenten / outlook-bestanden.

Wil je daarmee zeggen dat de locatie "online" van mijn hotmailaccount niet correct is maar wel correct is voor de 2 andere accounts ?

 

14 uren geleden, stegisoft zei:

Met Hotmail.com bestaat niet bedoeld ik dat je uw mailinstelling moet aanpassen naar outlook.com (klik)

Had je dat zo gedaan?

Ik heb momenteel geen toegang tot de link want ik krijg steeds de melding " Whoops, looks like something went wrong". Wil je evenwel zeggen dat ik noodzakelijkerwijze mijn hotmailaccount moet omschakelen naar een outlookaccount ? Zo ja wat gebeurt er dan met al mijn mails en opgeslagen dossiers ? Ik heb nochtans vrienden die zonder probleem verder werken met hun hotmailaccount, ook in Outlook 2010.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de richtlijnen opgevolgd maar het lukt me maar niet mijn hotmailaccount opnieuw te activeren in Outlook 2010. Ik heb dan maar mijn toevlucht genomen tot  Mozilla Thunderbird waar ik mijn 3 accounts samen met al mijn mappen zonder enig probleem kan terug vinden. Ik zal nu wel even moeten wennen aan de nieuwe omgeving want alle functies van Thunderbird zijn niet identiek aan die van Outlook 2010, verre van zelfs. We zien wel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij bij Thunderbird zou je dat ook met dezelfde manier moeten kunnen doen bij outlook.

Er is geen verschil tussen beiden.

Uitzicht is inderdaad anders maar verbindingen zijn precies hetzelfde.

 

Klik op bestand / accountinstellingen / serverinstellingen

Daar ziet je duidelijk wat daar ingevuld is.

Let op: imap of pop3 zijn wel 2 verschillende verbindingen.

Oude verwijderen en nieuwe aanmaken en kies dan op nieuw en dan geavanceerd optie en kies voor handmatig. (bestand / accountinstellingen / accountinstellingen)

 

Bij outlook altijd controleren want die heeft de nijging om zelf aan te passen.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Het is me eindelijk gelukt ! Nu moet ik je wel toegeven dat dit gebeurde op een (althans voor mij  bizarre manier want telkens ik het opgegeven stappenplan volgde kreeg ik volgende melding :

image.png.c152fee32f2e6e8401756c39d061f3b7.png

 

Aangezien het type IMAP/SMTP maar telkens bleef falen heb ik geprobeerd zonder handmatige configuratie en daar lukte het plots wel via het Microsoft Exchange type :

image.png.1625aa11f9e6d5c0f1979756a480c0ee.png

Hoe dit uit te leggen is blijft voor mij een raadsel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.