Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Tiago

Outlook 2010 - Vermelding "De clientbewerking is mislukt" bij het verzenden van mails.

    Aanbevolen berichten

    Beste,

     

    Ik gebruik al jaren Outlook 2010 en stel nu voor de 1ste keer plots vast dat ik bij het verzenden van een mail de melding hieronder krijg met als gevolg de onmogelijkheid van verzending van mijn mails. Ik stel het probleem vast bij al mijn mailaccounts die ik in Outlook heb. Het doet zich niet voor bij de ontvangst van mails.  Kan iemand me helpen bij het oplossen van dit probleem ? Alvast dank bij voorbaat.

    image.png.e057cd34578c06fa483433dd5310df89.png

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Open Outlook.
    Klik links bovenaan Bestand.
    Klik dan Opties.
    Een nieuw venster zal openen kies in de linkerkolom voor E-mail.
    Scrol naar beneden tot je de optie Lijst voor automatisch aanvullen leegmaken tegenkomt.
    Klik daarop.
    Klik OK en herstart Outlook.

     

    emailleeg.jpg.efdfca63331441a4fabb888f4c1ef0ef.jpg

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Goeie avond Stegisoft. Ik heb gedaan wat je me opgelijst hebt maar helaas is het probleem nog steeds hetzelfde : ik krijg na de herstart van Outlook nog steeds dezelfde melding. Ik heb dat voorheen nog nooit gehad.

    Ik heb vandaag wel problemen gehad met Telenet : mijn vaste telefoonverbinding en mijn WIfi - Ipadverbinding functioneerden deze voormiddag niet meer. Die zijn nu hersteld. Kan mijn actueel probleem met Outlook iets te maken hebben met de Telenetverbinding ?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Ik stel deze avond vast dat alle mails die ik sinds vandaag niet meer kan versturen via Outlook wel kunnen opgeslagen worden (via Bestand/Opslaan) en dus terechtkomen in mijn CONCEPTEN . Maar het eigenaardige is dat het mailadres van elke bestemmeling plots wordt voorafgegaan door de vermelding =SMTP: 

     

    Het mailadres dat ik in mijn concepten kan aflezen wordt dus plots     =SMTP:xxxxxxxxxx@telenet.be     in plaats van      xxxxxxxxxx@telenet.be    zoals dat altijd het geval was. 

    Ook stel ik het volgende vast : ik heb 3 mailaccounts in Outlook. Onder mijn “accountinstellingen” staan er 2 (telenet.be en gmail.com) vermeld met als type IMAP/SMTP maar het derde (hotmail.com) staat vermeld met het type Microsoft Exchange. 

    Kan het zijn dat daar iets schort ?

     

     

     

    aangepast door iEscape
    ter voorkoming van spam, phishing e.a. e-mailadres verwijderd.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    10 uren geleden, stegisoft zei:

    hotmail.com bestaat niet meer want dat heet nu outlook.com.

    Wie in het verleden een Microsoft account had aangemaakt waarbij het e-mailadres eindigde op @hotmail.com, kan dat e-mailadres gewoon blijven gebruiken. Hetzelfde geldt voor Microsoft e-mailadressen, die eindigen op @live.nl of @live.com.

    Maar als je nu een nieuw Microsoft account zou willen aanmaken, dan kun je niet meer kiezen voor een adres dat eindigt op @hotmail.com. Het nieuwe adres zal dan eindigen op @outlook.com.

     

    Dat een van de e-mailadressen eindigt op @hotmail.com, is dus niet de oorzaak van je probleem.

    Helaas weet ik de werkelijke oorzaak niet.

    Misschien heeft stegisoft nog ideeën daarover.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    zie / lees bericht van porrelaar:

     

    7 uren geleden, porrelaar zei:

    Wie in het verleden een Microsoft account had aangemaakt waarbij het e-mailadres eindigde op @hotmail.com, kan dat e-mailadres gewoon blijven gebruiken. Hetzelfde geldt voor Microsoft e-mailadressen, die eindigen op @live.nl of @live.com.

    Maar als je nu een nieuw Microsoft account zou willen aanmaken, dan kun je niet meer kiezen voor een adres dat eindigt op @hotmail.com. Het nieuwe adres zal dan eindigen op @outlook.com.

     

    Dat een van de e-mailadressen eindigt op @hotmail.com, is dus niet de oorzaak van je probleem.

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0
    •  
    • Topicstarter
    • Lid
    • 0
    • 71 berichten

    Het is doelbewust dat ik tot nog toe mijn hotmail.com mailadres heb behouden en tot nog toe functioneerde dat perfect. Het is inderdaad zo dat je het nu niet meer kan aanmaken en dat het outlook.com is.  Maar ik zie persoonlijk ook niet dat dit de oorzaak is van mijn probleem dat helaas nog niet is opgelost.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Ik stel ook vast dat mijn 3 accounts (inclusief hotmail.com ) op mijn SMARTPHONE wel helemaal correct functioneren zowel bij het ontvangen als bij het verzenden van mails. Er moet dus vermoedelijk iets schelen in mijn Outlookinstellingen maar wat ?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.