Ga naar inhoud

Blauwe schermen, overbodig veel lawaai


Soekie

Aanbevolen berichten

Geachte,

Het kan aan windows liggen, de driver, incompatibele bestanden...

Maar mijn pc is onbruikbaar momenteel quasi voor het werk dat hij moet doen, dat is in staat zijn tot het volgende tekstverwerking via verschillende word documenten, openhouden FF met verschillende tabbladen waarvan één tabblad een verbinding maakt met een online platform, via dat online platform worden programma's geopend waarmee je in the cloud werkt: nl word, maar uit miserie enkel IE: dit is enige wijze om toegang tot bepaalde data alsook programma's te krijgen.
In volgende fase ga ik ook dataverwerking dienen te doen en gaan er dus zware rekenprogramma's bijkomen, bovendien gebruikt vanaf de cload maar zal ook regelmatig dingen offline opslaan.

Alleen mijn pc een laptop nochtans intel core i5, schat 2 jaar oud ongeveer (zal niet veel meer zijn) die normaal gezien dit makkelijk aan moet kunnen heeft in laatste weken me al twee maal getrakteerd op blauw scherm.
Hij hangt ook regelmatig vast. Vooral bij dat online werken of kan het duidelijk niet meer trekken / volgen.
Bovendien is de internetverbinding ook zeer onstabiel.

Ik vermoed dat er ergens conflicterende hard - of software zit... bij de installatie om te kunnen werken op dat online platform ging blijkbaar ook iets mis waardoor mijn eigen internet connectie telkens wegviel van zodra er een vpn verbinding tot stand kwam naar dat online platform, wat dus meteen ook uitviel, en zich dus de hele tijd wou heraanmelden, maar mijn internet was inmiddels ook foetsie ... Kortom: heel veel werk en tijd gewoon verloren door ongelofelijk gesukkel met soft- en hardware!!!

Daarom roep ik nu jullie hulp in.
Wie oh wie zou me kunnen helpen? Ik denk immers dat nu even een grondig nakijken (of moet ik daarvoor naar een winkel en is dat dan betrouwbaar) beter is dan dat ik blijf tijd verliezen met hard en software...

Bedankt!!!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Soekie zei:

... heeft in laatste weken me al twee maal getrakteerd op blauw scherm.

We gaan daarmee beginnen.

Voer onderstaande stappen uit .

Stap 1:
Download 51e15692b05a4-MiniToolbox.PNGMiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Hoe je MTB.txt kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.

Stap 2:
Download 51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.pngBlueScreenView en installeer deze.

  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op als bluescreen.txt.

Hoe je bluescreen.txt kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

McAfee Truekey en System Mechanic geven foutmeldingen.

McAfee komt zelfs niet voor in de ljst met geinstalleerde programma's.

Waarschijnlijk zijn het dus restanten die achtergebleven zijn na het verwijderen van het programma.

 

Je kan beide programma's best verwijderen met REVO uninstaller (klik erop) .

Handleiding in bijlage. Handleiding Revo Uninstaller

 

Nadat de programma's verwijderd zijn, kan je het volkgende doen.

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, dank u super!!

Ik vind wel een intel truekey  (geen idee wat het allemaal is verder :-S) en idd McAfee moet hier ooit op gestaan hebben. Ik kan het zien als ik gewoon begin te typen in de windows balk dat er nog een bureaubladapp zit. De system mechanic heb ik wel verwijderd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Soekie zei:

Ik vind wel een intel truekey  (geen idee wat het allemaal is verder :-S)

Truekey is een tool om zonder wachtwoorden in te loggen op een pc door gebruik te maken van vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Je kan er ook je wachtwoorden mee beheren.

Truekey werd door McAfee ontwikkeld maar later door Intel opgekocht.

Meer Info vind je hier.

Als je het niet gebruikt, kan je het ook verwijderen met Revo Uninstaller.

 

Heb je dit al uitgevoerd?

18 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Truekey is een tool om zonder wachtwoorden in te loggen op een pc door gebruik te maken van vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Je kan er ook je wachtwoorden mee beheren.

Truekey werd door McAfee ontwikkeld maar later door Intel opgekocht.

Meer Info vind je hier.

Als je het niet gebruikt, kan je het ook verwijderen met Revo Uninstaller.

 

Heb je dit al uitgevoerd?

 


Ah dankjewel!!
Mmmz ik weet niet of dat wel zo veilig is, maar betekent dit dan dat ik bv online telkens overal mijn wachtwoorden opnieuw moet ingeven?

Het tweede had ik al uitgevoerd, geen problemen weer te geven vreemd genoeg. :-S

Hij gaat ook vrij traag en als Flux aangaat (bij zonsondergang) flikkeren de schermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Soekie zei:

Mmmz ik weet niet of dat wel zo veilig is, maar betekent dit dan dat ik bv online telkens overal mijn wachtwoorden opnieuw moet ingeven?

Als je Truekey liever behoud is dat ook geen probleem.

Elke browser heeft ook een systeem om wachtwoorden te onthouden.

Telkens opnieuw je wachtwoord ingeven zal niet nodig zijn, misschien de eerstvolgende keer dat je op een site komt.

 

 

13 uren geleden, Soekie zei:

Het tweede had ik al uitgevoerd, geen problemen weer te geven vreemd genoeg. :-S

Dat is goed nieuws.

 

Dan gaan we eens kijken of er misschien een besmetting in het spel is.

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool  64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.