Ga naar inhoud

Blauwe schermen, overbodig veel lawaai


Soekie

Aanbevolen berichten

Mijn pc blaast nu ook heel erg ... ik heb word nog niet durven openen maar me eerst beziggehouden met die bluescreen.
Wat vreemd is, bij die data zijn time stamps en die beginnen ergens in 1988 en eindigen in 2100 enzoverder. :-S

Ik ben bang... ik ben bezig aan een belangrijk werk en de deadline is zeer krap bovendien...

bluescreen  2704191.JPG

bluescreen help.txt bluescreen maar het is veel ruimer dan dat wat er staat hoor, er kleuren maar 2 dingen roze als ik dat aanvink.txt bluescreen filename.txt blue screen.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blauwe scherm kwam deze keer van de virtuele wifi driver van Microsoft.

We gaan proberen die te herstellen.

 

Ga naar start, typ apparaatbeheer in het zoekvak en druk enter.

Dubbelklik op netweradapters.

Klik met rechts op microsoft virtual wifi miniport adapter.

Kies voor installatie ongedaan maken en bevastig indien dit gevraagd word.

Herstart de pc en windows zal de driver opnieuw correct installeren indien nodig.

 

Hoe ver sta je met de uitvoering van FRST?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankuwel, ik heb iets moeten installeren wat een citrix connectie heet en waardoor ik verbinding heb met een organisatie, de bedoeling is dat ik vanop dat organisatieplatform werk, dus altijd in the cloud bezig ben. Zogenaamd ook om te voorkomen dat je gegevens ooit verloren zullen gaan bij een crash....

Mijn pc trekt het echter niet om zo constant in the cloud te werken. In het beste geval heb ik dus enkel IE open via dat platform, maar dat wil dus wel zeggen dat ik al met enkele word-documenten bezig ben, meestal ook met excel, met een referentieverwerkingsbestand (endnote of mendeley) en dan firefox open heb, want via firefox moeten we inloggen in die online platform dienst.
Ik bemerk echter dat mijn pc dan op het bepaald moment het noorden kwijtraakt en niet meer weet waar aan toe is / vertraagt / programma's klappen ook plots dicht etc.

Het is echter al veel erger geweest nl ik werd constant uit die citrix connectie gesmeten, zowat om de 2 à 5 minuten, waarna hij weer ging inloggen, ik weer alles opende, en tegen dat iak alles opende lag ik er alweer uit, ... enzoverder. Op het moment dat ik eruit vloog, vloog ook mijn hele internetverbinding mee uit dus moest ik die ook weer opnieuw herinitialiseren, enzoverder. Maw enorm veel tijdverlies...

En dan het moment waarop ik een tweede scherm besloot te kopen en ik mijn drivers veranderde voor de beeldschermen, terwijl het dus aan een kapotte kabel bleek te liggen dat het tweede scherm van de ene dag op de andere niet meer ging...

image.png.066f69097e6ccf2503897157102faa46.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die driver installeren gaf echter veel foutmeldingen, ik dacht nochtans dit gedaan te hebben via de site van de fabrikant.

Sindsdien (ofwel komt dit gewoon door het tweede scherm) krijg ik ook elke avond flikkeringen vlak voor hij in flux-modus gaat rond een uur of 9h 's avonds.

image.png.947432503bf10315ffff65097b4fa834.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Soekie zei:

ik heb iets moeten installeren wat een citrix connectie heet en waardoor ik verbinding heb met een organisatie, de bedoeling is dat ik vanop dat organisatieplatform werk, dus altijd in the cloud bezig ben.

Als je via die citix verbinding moet werken, zal de snelheid voor een groot deel afhangen van de snelheid van het toestel waarmee je verbonden bent via citrix.

Als dan de citrix verbinding zelf nog eens instabiel is, is het niet verwonderlijk dat je problemen hebt.

 

Als je geen gebruik maakt van de citrix verbinding, bvb privé gebruik van het internet, heb je dan ook problemen?

Indien niet, zit het probleem bij de citrix verbinding en bij het toestel waarmee je verbonden bent via citrix.

 

Probeer eens of het volgende iets verbetert aan de verbinding.

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Type netsh winsock reset catalog en druk op Enter.
Type netsh int ipv4 reset reset.log en druk op Enter.
Type netsh int ipv6 reset reset.log en druk op Enter.

Type exit en druk op Enter om het opdrachtprompt te sluiten.
Herstart de pc.

 

Als dat geen verbetering brengt, kan je proberen is om de citrix software opnieuw te installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.