Ga naar inhoud

Geen pijltjes naar de volgende foto.


zeerover

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb me een nieuwe pc met windows 10 aangeschaft en mijn eerste probleem meld zich aan.

Ik heb nog een map met veel foto's die ik op een harde schijf had gezet van mijn oude pc.

Wanneer ik nu een foto opent komt die te voorschijn maar wanneer ik de volgende foto wil bekijken kon ik vroeger op het pijltje klikken en dan kwam de volgende foto's enz.

Maar krijg ik som links of rechts van mijn scherm ook een soort kenteken en wanneer ik daar op klik komt de volgend fot te voorschijn. Maat die komen niet altijd te voorschijn. Dan moet ik de foto dicht doen en de volgende in de map aanklikken. Dit is wel vervelend.

Ik hoop dat je mij kunt helpen want van vista naar de 10 is niet zo gemakkelijk.

Alvast bedankt

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan welk programma jij gebruikt om je foto's te bekijken.

Op je oude Vista pc bekeek jij je foto's waarschijnlijk met Windows Photo Viewer. In dat programma stonden onderaan de pijlen waarmee je een foto verder of een foto terug kon gaan.

Op je nieuwe Windows 10 pc zul je de app Foto's gebruiken om je foto's te bekijken. In dat programma vind je die pijlen niet onderaan, maar links en rechts van de geopende afbeelding. Bovendien zie je die pijlen (> en <) pas verschijnen wanneer je de muis naar die plek toe beweegt. Dat is even wennen.

 

Je hoeft de muis echter niet te gebruiken om naar de volgende foto te gaan. Open de map met foto's en dubbelklik op de eerste foto om die te openen. Daarna gebruik je niet de muis, maar het toetsenbord om naar de volgende foto te gaan. Die pijlen staan onderaan op je toetsenbord. Gebruik de pijl naar rechts () om naar de volgende foto te gaan en de pijl naar links () om naar de vorige foto te gaan.

Probeer maar eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar

 

Bedankt voor je antwoordje. Ik heb de eerste foto geopend met de app Foto's en daar op geklikt maar zoals ik reeds melde geen pijltjes te zien zowel rechts of links. Ook niet met de pijltjes op het klavier werkt het niet. Onderaan rechts staat wel een teken om het blad volledig te doen verschijnen maar daar ook geen pijltjes.

Jammer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abbsen en porrelaar

 

Ik heb een test gedaan door mijn externe harde te koppelen aan een andere pc windows 10  klik ik de map met de fotos en op een foto dan werkt alles prima en zijn de < > te zien en kan er ook mee gewerkt worden.

Dus moet er ergens een instelling zijn op mijn pc die dat verhinderd maar wat ?????????

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo abbs

 

Heb het geprobeerd en het is mij gelukt hartelijk dank. Het heeft wat geduurd omdat het nog wat ingewikkeld leek. Maar met behulp van de smartphone kun ik zien welke handelingen ik moest uitvoeren die voorzien waren op uw mailtje. Eerst vond ik nergens iets terug maar toen ik één foto wilde openen moest ik kiezen met welk programma ik die wilde openen en daar stond toen photo viewer op. En was alles ok.

nogmaals dank

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo zeerover,

 

Dat is mooi om te horen, zo kan je vertrouwd je foto's bekijken.

Op 3/5/2019 om 14:43, zeerover zei:

Ik heb me een nieuwe pc met windows 10 aangeschaft

Vaak zijn er oplossingen om vertrouwd te raken met Windows 10, mocht je weer tegen iets aanlopen maak gerust weer een onderwerp aan.

Dan sluit ik deze, bedankt en graag gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.