Ga naar inhoud

gratis programma Inpixio


zeerover

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb het programma Inpixio op mijn pc windows 10 geplaatst de gratis versie. Wanneer ik de foto van een tekst voorzag en ik die opsloeg moest ik een betaalde versie nemen. Ik heb dat niet gedaan maar later stonden er op de foto's 10 tallen kentekens van inpixio op de foto. Wat kan ik nu met zulke foto aanvangen. Als dit niet anders kan zal ik het opnieuw verwijderen. Ik zoek een simpel programma om foto's wat bij te werken en mogelijks een tekst op de zetten

Al vast bedankt voor de tip

 

mvg

 

zeeover

muurfijnstraal_InPixio.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die zogenaamde gratis versie van InPixio ook even gedownload. Eerst een herstelpunt gemaakt en daarna dat programma geïnstalleerd.

Je downloadt eerst dit bestand:

 

5cd6fde672c6a-Ashampoo_Snap_2019.05.11_1

 

Dat is een erg klein bestand: slechts 2,3MB. Dat kan dus nooit het volledige programma zijn. En dat blijkt... Na een  dubbelklik op inPixioPhotoEditorFree.exe wordt pas het volledige installatiebestand opgehaald, dat meer dan 300 MB groot is. Tijdens de installatie moet je al oppassen: je moet dan het vinkje weghalen voor "Installeer Avanquest Message...."

Uiteindelijk blijkt het volgende programma geïnstalleerd te zijn: inPixio Photo Clip 9.

Is dat programma gratis? Nou, niet helemaal. Dat programma bevat flink wat functies, maar slechts enkele functies zijn gratis. Voor de andere functies moet je in de buidel tasten en de volledige versie aanschaffen.

Tekst aanbrengen op een foto is bijvoorbeeld niet gratis. Je krijgt dan een zeer duidelijke waarschuwing te zien:

 

5cd6ff5424340-Ashampoo_Snap_2019.05.11_1

 

Je kunt dan helaas niet kiezen voor Opslaan als. Je kunt alleen maar kiezen voor Opslaan. Dat betekent dat de originele foto overschreven wordt.

Die foto's met die watermerken erop kun je weggooien. De originele foto's ben je nu kwijt.

 

Ik zou dat programma maar gauw gaan verwijderen via Instellingen > Apps (of via Configuratiescherm >Programma's en onderdelen).

Daarna moet je de zoekfunctie van Windows gebruiken en zoeken naar Inpixio om achtergebleven bestanden en mappen te verwijderen.

---------------------------------

dotchiejack heeft je al twee andere programma's genoemd die je zou kunnen gaan gebruiken, al vind ik Gimp niet echt een programma voor beginners. Maar als je Gimp leert kennen (en dat zal wat tijd kosten), dan kun je er heel veel mee doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend informatie:

2 uren geleden, zeerover zei:

maar later stonden er op de foto's 10 tallen kentekens van inpixio op de foto.

Dat is het watermerk van Inpixio.

Dat watermerk op de foto’s kunt niemand verwijderen.

 

Als je foto’s wilt bewerken is het handig om de originele foto’s te bewaren.

Wanneer een bewerking van een foto mislukt, hebt je nog altijd het originele exemplaar.

Het was beter geweest om eerst met één foto te proberen.

 

2 uren geleden, zeerover zei:

Ik zoek een simpel programma om foto's wat bij te werken en mogelijks een tekst op de zetten

Dan kunt je met Paint doen, het programma Paint hebt je op de pc.

 

Tja wat is simpel?

 

15 minuten geleden, porrelaar zei:

al vind ik Gimp niet echt een programma voor beginners. Maar als je Gimp leert kennen (en dat zal wat tijd kosten), dan kun je er heel veel mee doen.

Ik ben mee eens met porrelaar.

 

Kijk of je met IrfanView aan de slag kunt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal

Bedankt voor de vele reacties. Ik heb het programma onmiddellijk verwijderd en alles nagezien of er nog iets van overblijft. Ik heb me weerom eens laten vangen. Ze spreken van gratis en dan word je bedrogen. Ik denk dat ik het voorgesteld programma Irfan vieuw wil installeren als het niet te moeilijk is. Zoals ik reeds vermelde. Een simpel programma dat ik de foto's wat kan verbeteren zoals wat donker of klaarder en een tekst bij zetten. En in het nederlands. Graag nog wat info.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zeerover

 

(even wat uitgeprobeerd) Aanvullend informatie:

Volgens de handleding 01 kunt je het bestand Nederlands.dll downloaden als je klikt op Hier.

372643451_Schermafbeelding2019-05-12om15_49_13.jpg.951853f49d592253373e0445935b0796.jpg

 

Klik je op Hier krijgt je vervolgens onderstaand scherm.

Klik niet op Installer maar op ZIP.

De Installer geeft je de DEUTSCH.DLL.

 

1158066734_Schermafbeelding2019-05-12om15_49_27.jpg.39b027550b2f7fd14768493bce63e38c.jpg

 

Klik op ZIP, sla het bestand op in jouw downloadmap.

Dubbelklik op het ZIP bestand, het ZIP bestand wordt vervolgens uitgepakt.

 

1085539133_ScreenShot05-12-19006.JPG.c86e2f97306d271682017ec9a310c05a.JPG

 

Kopie die bestanden naar Program Files > IrfanView > Languages.

 

650153065_ScreenShot05-12-19008.JPG.083d35656ea3f3ae099cf9b815af03e2.JPG

 

Start IrfanView op en ga vervolgens naar Options > Change Language.. > en selecteer Nederlands.dll

 

675675595_Schermafbeelding2019-05-12om15_53_21.jpg.85b6a138a7f41f6a4e307db57695cabc.jpg

 

:adore:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.