Ga naar inhoud

bestanden op stick niet meer te openen


Edwin Siemons

Aanbevolen berichten

Vanuit mijn werk had ik een Dell Latitude met daarop Windows 10. Op een aparte USB had ik bestanden met privegegevens staan die beveiligd waren met een Dell encryptie. Op een gegeven moment crashte de computer (oorzaak onbekend) en bleef steeds maar hangen in een modus van automatisch herstel voorbereiden. Er is door mijn collega besloten een nieuwe versie van Windows op de laptop te zetten. Alles werkt weer maar sinds dat moment kan ik mijn bestanden op de stick niet meer openen. Als ik de stick erin stop, ziet de pc hem wel en ik hoef geen wachtwoord in te vullen om de bestanden te zien. Ik kan ze alleen niet openen en de melding bestandsindeling wordt niet ondersteund wordt getoond. Mijn collega geeft aan dat de computer voor de nieuwe update "onder water' Dell Data Protection (ddp) had draaien als beveiliging. Ze weten niet goed wat ze moeten doen om dit op te lossen en ik vertrouw de collega de reparatie van de privegegevens op de stick nu ook niet meer toe en wil het zelf doen. Wat moet ik doen? Met welke software kan ik het herstellen? Overigens werk ik nu op een nieuw HP Elitebook laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin;

 

welkom op PCH

 

ooit had ik een gelijkaardig probleem dat ik met behulp van Mini Partition Tool opgelost kreeg:  (er is een freewareversie van)

 

Wat ik deed:

 

a: bestanden terughalen:
1.    Minitool partition (MTP) :
    maak eerst een unallocated partitie aan van iets groter dan de stick (dit mag op een gewone schijf die nfts geformatteerd is - op een bestaande partitie kan/wil MTP niet kopiëren - wellicht omdat de bestandsindelingen vloeken: NFTS tgo Fat16 van de stick)
    selecteer in MTP de stick; klik er re op en kies voor kopiëren. Als doel geef je die unallocated ruimte aan - ze word in haar bestandsindeling (fat16) er naartoe gekopiëerd. (heb je niks aan te zeggen)
  
2.    Knoppix opstarten en dan kan je de inhoud van de nieuwe partitie gewoon wèl naar een gewone (NFTS)map kopiëren
    (in Windows kan dit niet gezien de copy-partitie Fat 16 is en niet gezien wordt in windows - toch niet als je deze op een gewone nfts schijf gezet hebt.)

 

Ik hoop dat het jou ook lukt op die manier - normaal zou de inhoud van je stick door MTP gewoon moeten herkend/gezien worden... - succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.