Ga naar inhoud

Onafhankelijke batterijlader


Aanbevolen berichten

Bestaan er 'onafhankelijke batterijladers' voor GSM of Smartphone batterijen. Ik wil zeggen laders waarin je de batterij steekt om op te laden, zonder dat de smartphone erbij te pas komt. Zodat je de batterij kan opladen terwijl je gewoon verder rondloopt met je smart. Geen oplaadbank, maar echt onafhankelijk. Ik heb natuurlijk al met Google gezocht maar krijg steeds oplaadbank of zo

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar Bol.com een mail gestuurd, in de hoop dat zij er weet van hebben. In een winkel weten ze SOMS wat ze verkopen, maar zeker niet allemaal.

Wat dat verwijderen van die batterij betreft begrijp ik je niet, ik heb al twee smartphones en vier GSM's gehad, en bij allemaal was dat een klikje met de vingernagel van de duim.

Ik vrees wel dat het toestel dat ik zoek niet bestaat, omdat elk merk ander batterijen gebruikt. en vaak zelfs nog verschillende naargelang het model. En er bestaan powerbanken en draden om in de auto aan te koppelen enz.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Theo2602 zei:

Zodat je de batterij kan opladen terwijl je gewoon verder rondloopt met je smart.

Dit is echt onmogelijk.

Zodra je de batterij uit een smartphone uithaalt, functioneert de smartphone niet meer.

Of je zou 2 x batterijen moeten hebben, één gebruiken en één opladen. Zoals bij ‘ouderwetse’ digitale camera.

 

286419075_Schermafbeelding2019-06-13om19_24_57.jpg.81bb531c894e0ba96d074b92f581fa3c.jpg

 

Zelf de moderne/nieuwere digitale camera's / camcorders hebben tegenwoordig een USB aansluiting, zodat men via de computer en/of stroomnet kunt opladen.

 

52 minuten geleden, Theo2602 zei:

Wat dat verwijderen van die batterij betreft begrijp ik je niet,

De ene smartphone is de andere niet, diverse merken, typen & afmetingen.

Voor elk smartphone een 'extra' batterij oplader? Wie wilt dan nou?

 

Na circa 2 jaar is een smartphone afgeschreven (kan zeker langer worden gebruikt).

Je hebt een smartphone, na anderhalf jaar is die beschadigd (waterschade of gevallen) OF je bent kwijt geraakt OF gestolen e.a.

Hetzelfde merk, type & afmetingen is niet meer leverbaar.  Dus een ander smartphone + een ‘losse’ oplader. De oplader van de oude smartphone is dus werkloos. 

 

54 minuten geleden, Theo2602 zei:

ik heb al twee smartphones en vier GSM's gehad, en bij allemaal was dat een klikje met de vingernagel van de duim.

Die GSM's zijn géén smartphone, ik vermoed 'oudere' Nokia's. Waar de SIM-kaart onder de batterij ligt verstopt, zoals de Nokia 6390i.

 

1297710998_Schermafbeelding2019-06-13om19_38_18.jpg.6ac67bbdcf46ae24a12c499bacc7c8c2.jpg

 

Hier een voorbeeld om even de batterij van een iPhone 6 eruit te halen, niemand zit hier op te wachten.

 

Quote

Om de batterij eenvoudig uit de iPhone 6 te monteren adviseren we om een föhn te gebruiken (of een heat gun), zo zal de de sticker waarmee de batterij vast zit geplakt makkelijker loslaten.

 

 

Een losse batterij oplader voor een mobieletelefoon bestaat niet (naar mijn weten).

Succes verder met jouw zoektocht. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik twee batterijen voor mijn LG smartphone, en als ik een dag buiten ben, moet ik die normaal wisselen. En zoals ik al schreef is dat gewoon door het achterdeksel, met de nagel van je duim, uit te wippen. Voor mijn vroegere videocamera's, Canon, sony (meerdere) had ik twee of meer batterijen, zodat ik kon opladen terwijl ik aan het filmen was.

Wat de ouderdom van toestellen betreft, ik ben 82 en heb nog niet het gevoel wegwerpmateriaal te zijn.

Wat betreft vervangstukken van elektronische apparaten, dat is een schande.  Iemand die zijn toestel niet intensief gebruikt, of, omdat hij in de mode wil blijven, ieder twee jaar een ander toestel te kopen is gefopt.

Dat is bij computers al langer dat er geen drivers zijn voor een toestel als er een nieuwe windows versie komt.

En wat die mogelijkheid om langs usb op te laden betreft, die USB moet in een toestel, en je kan moeilijk je smart verbinden met de USB in je laptop en die dan in je zak steken.

En breng me eens een camera die 8 uur ononderbroken kan filmen zonder bij te laden, terwijl er veel evenementen zijn die zo lang duren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij wat omslachtig om iedere keer de batterij te wisselen door met je nagel de achterkant te openen. In dat geval zou ik toch gaan voor een powerbankje. Ik heb er zelf een met eigen zonnecellen. Dus die laad zichzelf weer op.

 

Mocht je van telefoon wisselen en er een zoeken met een lange batterijduur: ik ben zelf erg tevreden over mijn eigen telefoon, de CAT S41. Deze heb ik vorig jaar aangeschaft omdat ik met mijn hobby (metaal detectie) veel zoek ik de modder en dus een stevig toestel wilde hebben. Hij is waterdicht, stof en val-vrij en doet dik vijf dagen met een volle batterij:

https://www.coolblue.nl/product/793347/cat-s41.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bezwaar tegen een powerbank al gezegd, veel te dik om, samen met je smartphone, in je zak te steken.

Van mij mag dit dicht. Die vijf dagen zijn dan wel terwijl je niets doet zeker. Ik registreer de weg die ik loop met Osmand, blijf on line enz.

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.