Ga naar inhoud

NetwerkVerbinding


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had paar dagen geleden een snelheid van ongeveer 500 mbps   helaas ging er een klein stukje van de netwerkkabel kapot ( bij het RJ45 kopje ) ik heb toen ongeveer 12x geprobeerd om een nieuwe kopje er op te zetten en om te kijken of hij het deed, maar of hij kon helemaal geen verbinding maken, of ik had maar 1/5de van de normale snelheid. nu heb ik met een vriend en een hulpstukje het nog een keer geprobeerd.

 

De kabel heeft wel verbinding maar ik krijg geen internetverbinding.

 

Ik heb een laptop aangesloten op diezelfde kabel en daarop pakt hij wel de verbinding maar is de kabel maar op 1/5de van wat het normaal was. 

 

dus nu mijn vraag, is er blijkbaar alsnog iets misgegaan met het kopje eropzetten van de kabel, of is de kabel zelf kapot gegaan?

 

ik heb de ipconfig /release & renew ook geprobeerd.

 

 

Screenshot_1.png

aangepast door UnknownMaster
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Neen, ik bedoelde niets anders.

Ben je zeker dat je alles volgens de regels hebt uitgevoerd? Het moet ook technisch goed uitgevoerd zijn hé. Kijk het nog eens goed na. Je hebt de stekker er toch niet ondersteboven op gezet? Deugt de tang wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die netwerkkabel vrij ligt (dus niet door muren of leidingen heen getrokken is), dan is het misschien een goed idee om de kabel te vervangen. Dat hoeft niet duur te zijn. Bij ieder filiaal van de Action koop je een netwerkkabel van 10 meter voor slechts € 2,42. Zie hier: https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-netwerk-kabel/

Dat is de prijs in de Nederlandse filialen van de Action. Misschien dat die kabel in de Belgische filialen 10 of 20 cent duurder is, maar dat zal je de kop niet kosten. En dan hoef je zelf niet te gaan klooien met stekkertjes eraan zetten, want die zitten er al aan.

 

Maar -zul jij misschien zeggen- kan zo’n goedkope kabel wel goed zijn? Tja, ik gebruik ze zelf ook en ik haal er de maximale snelheid mee die bij mijn internetabonnement hoort.

 

Dan over de afbeelding die jij laat zien in de startpost. Die 100 mbps is niet de werkelijke snelheid, maar de maximale snelheid, die je netwerkadapter aan kan. Daar kun je nooit 500 mbps hebben gelezen. Er zijn maar 3 smaken:

a) 10 mbps (alleen bij antieke computers)

b) 100 mbps. Dat wordt Fast ethernet genoemd

c) 1,0 Gbps. Dat hebben de meeste moderne computers

 

Wat voor ethernetadapter zit er in die computer?

Als dat bijvoorbeeld een Realtek PCIe GBE Family Controller zou zijn, dan zou je 1 Gbps aflezen, maar dat zegt nog helemaal niets over de maximale downloadsnelheid. Die is afhankelijk van het abonnement bij je internetprovider.

Zo staat er bij mijn desktop pc bij  Status van LAN-verbinding: Snelheid 1,0 Gbps. Mijn maximale downloadsnelheid is echter 50 Mbps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, droske zei:

Neen, ik bedoelde niets anders.

Ben je zeker dat je alles volgens de regels hebt uitgevoerd? Het moet ook technisch goed uitgevoerd zijn hé. Kijk het nog eens goed na. Je hebt de stekker er toch niet ondersteboven op gezet? Deugt de tang wel?

yep, alleen leer het ook nog op school, dus de kleuren kloppen, en de kabeltjes zitten er ook ver genoeg in om connectie te krijgen, helaas is er weinig verschil.

 

ik heb trouwens een andere kabel via de trap gegooid om te kijken hoe snel ik dan krijg, dan heb ik 400 mbps minimaal op de laptop en PC, dus verdenk de kabel, weet alleen niet of het nu door het kopje komt of door de kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, porrelaar zei:

Als die netwerkkabel vrij ligt (dus niet door muren of leidingen heen getrokken is), dan is het misschien een goed idee om de kabel te vervangen. Dat hoeft niet duur te zijn. Bij ieder filiaal van de Action koop je een netwerkkabel van 10 meter voor slechts € 2,42. Zie hier: https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-netwerk-kabel/

Dat is de prijs in de Nederlandse filialen van de Action. Misschien dat die kabel in de Belgische filialen 10 of 20 cent duurder is, maar dat zal je de kop niet kosten. En dan hoef je zelf niet te gaan klooien met stekkertjes eraan zetten, want die zitten er al aan.

 

Maar -zul jij misschien zeggen- kan zo’n goedkope kabel wel goed zijn? Tja, ik gebruik ze zelf ook en ik haal er de maximale snelheid mee die bij mijn internetabonnement hoort.

 

Dan over de afbeelding die jij laat zien in de startpost. Die 100 mbps is niet de werkelijke snelheid, maar de maximale snelheid, die je netwerkadapter aan kan. Daar kun je nooit 500 mbps hebben gelezen. Er zijn maar 3 smaken:

a) 10 mbps (alleen bij antieke computers)

b) 100 mbps. Dat wordt Fast ethernet genoemd

c) 1,0 Gbps. Dat hebben de meeste moderne computers

 

Wat voor ethernetadapter zit er in die computer?

Als dat bijvoorbeeld een Realtek PCIe GBE Family Controller zou zijn, dan zou je 1 Gbps aflezen, maar dat zegt nog helemaal niets over de maximale downloadsnelheid. Die is afhankelijk van het abonnement bij je internetprovider.

Zo staat er bij mijn desktop pc bij  Status van LAN-verbinding: Snelheid 1,0 Gbps. Mijn maximale downloadsnelheid is echter 50 Mbps.

helaas, ik zit boven dus de kabel gaat via boven naar beneden. dus het vervangen is wel een redelijk groot werkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, porrelaar zei:

Als die netwerkkabel vrij ligt (dus niet door muren of leidingen heen getrokken is), dan is het misschien een goed idee om de kabel te vervangen.

Dat was ook één van mijn volgende opties, maar je hebt nog meer nuttige info verstrekt waar UnknowMaster zeker iets aan zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, UnknownMaster zei:

weet alleen niet of het nu door het kopje komt of door de kabel

Die kabel zal wel twee 'kopjes' hebben zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.