Ga naar inhoud

Virussen in Youtube?


Aanbevolen berichten

Hallo,  vandaag had ik een discussie omtrent virussen in een Youtubefilm. Ik wil graag een mooi filmpje van enkele minuten in een openbare ruimte tonen.

De eigenaar van de zaak beweert echter dat in Youtube filmpjes vaak virussen zitten en dat het daarom eerst met zijn virusscanner gescand moet worden.

Ik ga er van uit dat dat niet zo is, zolang je maar niet op een plaatje of link klikt, iets installeert of op verdachte websites downloadt, je toch veilig een Youtube filmpje kan openen/tonen.

Graag de mening van de experten. Alvast bedankt,

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

vandaag had ik een discussie omtrent virussen in een Youtubefilm.



De kans dat je op een site zoals Youtube besmet wordt door reclame, is klein. Bijzonder klein, zelfs.
Dit omdat de filmpje bij het plaatsen al worden nagekeken, en mocht er een virus inzitten dan houd een goede up-to-date virus/malware scanner het tegen (nooit 100%)
http://computertaal.info/2015/08/20/voorkom-malware-besmetting-tijdens-bekijken-videos-op-youtube/

 


  Ik wil graag een mooi filmpje van enkele minuten in een openbare ruimte tonen.


Hoe wil je dat doen via de pc van die eigenaar of via een apparaat van jezelf.

 


De eigenaar van de zaak beweert echter dat in Youtube filmpjes vaak virussen zitten en dat het daarom eerst met zijn virusscanner gescand moet worden.


Dit bijna nooit (maar niks is 100%), en als hij het graag wil waarom niet.
Dit soort waarschuwingen zou de eigenaar wel in zijn hooft hebben: https://www.nu.nl/internet/1210723/beveiligers-waarschuwen-voor-youtube-virus.html
Dan denken vele mensen dat het aan youtube ligt. (dat het door een filmpje die op youtube staat verspreid word)

 

Ik ga er van uit dat dat niet zo is, zolang je maar niet op een plaatje of link klikt, iets installeert of op verdachte websites downloadt, je toch veilig een Youtube filmpje kan openen/tonen.



Dit klopt, meestal word een virus verspreid door een reclame link die mee komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag abbs, het youtubefilmpje wordt via een intern circuit op een tv scherm afgespeeld in een aula. Ik heb er helemaal geen probleem mee dat hij dat vooraf controleert (zelfs aan te raden) maar de bewering dat bij het enkel maar " tonen " van youtubefilmpjes virussen kunnen meekomen, lijkt mij fel overdreven. De reclame in Youtube en andere wordt bij mij al jaren afgeblokt met Adblock en Adblock voor Youtube.

Bedankt voor uw reactie en groetjes,

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Impala zei:

Ik heb er helemaal geen probleem mee dat hij dat vooraf controleert (zelfs aan te raden) maar de bewering dat bij het enkel maar " tonen " van youtubefilmpjes virussen kunnen meekomen, lijkt mij fel overdreven.

Klopt helemaal, maar vaak lezen een uitbraak en dan staat bv YouTube erbij en dat blijft dan hangen en niet waar het door kan komen.

Neem de vele gratis YouTube Converter die de besmetting zijn en dat dan vele denken dat het aan YouTube ligt.

 

Maar bedankt en graag gedaan :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, het filmpje is gecontroleerd op virussen, en uiteraard werd niets gevonden door zijn virusscanner. Het wordt zaterdag a.s. vertoont in de aula tijdens een afscheidsplechtigheid van een overleden vriendin, en het laat zien hoe mooi sterven kan zijn. Oordeel zelf, het applaus op het einde heb ik verwijderd. Voor mij kan dit topic afgesloten worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.