Ga naar inhoud

Rijen tussen cellen met bepaalde kleur(en) verwijderen


lv

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een stukje op weg met mijn Excel bestand met macro's, zoek ik nu hulp bij het verwijderen van volledige rijen (de rijen van rode en groene cellen mogen dus nooit verwijderd worden)

* vanaf rode cel tot de volgende rode cel

* vanaf een rode cel tot de volgende groene cel

 

Ook wil ik rijen NIET verwijderen vanaf een groene cel tot de volgende rode cel.

 

Iemand die mij hiermee kan helpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

2 uren geleden, lv zei:

Hallo,

 

Ik ben een stukje op weg met mijn Excel bestand met macro's, zoek ik nu hulp bij het verwijderen van volledige rijen (de rijen van rode en groene cellen mogen dus nooit verwijderd worden)

* vanaf rode cel tot de volgende rode cel

* vanaf een rode cel tot de volgende groene cel

 

Ook wil ik rijen NIET verwijderen vanaf een groene cel tot de volgende rode cel.

 

Iemand die mij hiermee kan helpen? 

bijgevoegd een bestandje. In dit geval zouden dus alleen de gekleurde rijen en rij 2 behouden mogen blijven. Rij 4 & 6 zouden moeten vervallen

VB FORUM.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/6/2019 om 19:16, Haije zei:

waarom moet rij 2 blijven staan?

en wat moet er met de rijen 7 en hoger gebeuren?

Omdat deze na een groen en voor een rood vlak komt. Deze wil ik graag behouden.

Alleen rij 4&6 wil ik behouden in dit geval, de andere rijen wil ik dan gewoon onder elkaar hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, bakerman zei:

Je bestand is een mengeling van manueel aangebrachte kleuren en kleuren door VO.

 

Is dit in het echte bestand ook zo ? Want kleuren aangebracht met VO worden door deze code niet herkend (daarom blijft Rij 4 ook staan)

 

In het echte bestand zullen alle kleuren worden aangebracht door een macro, sorry, had niet in de gaten dat dit nu nog niet het geval was.

De macro is een opname van het toepassen van voorwaardelijke opmaak.

aangepast door lv
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, emielDS zei:

dat komt omdat de cel erboven met een ander soort rood is opgevuld.

Ja bakerman wees me erop inderdaad. De vlakken zullen in de toekomst allemaal via voorwaardelijke opmaak gekleurd worden, is het mogelijk om dan een macro te maken die hetzelfde doet als in jouw vorige bestand, alleen dan voor de vlakken opgemaakt met voorwaardelijke opmaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.