Ga naar inhoud

Rijen tussen cellen met bepaalde kleur(en) verwijderen


lv

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

12 uren geleden, emielDS zei:

waarom wil je de cellen die mogen blijven staan eerst kleuren, je kan evengoed de cellen die niet aan de voorwaarde voldoen verwijderen.

Omdat het anders lastig is vast te stellen welke rijen verwijderd mogen worden. De cellen die verwijderd mogen worden hebben namelijk niet allemaal overeenkomsten in hun inhoud oid. Bijvoorbeeld, het zijn niet altijd artikelnummers die beginnen of eindigen met een bepaalde samenstelling van cijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf XL2010 kan je gebruik maken van volgende functie gebruiken om de celkleur van VO te bepalen.

Kan momenteel niet testen maar misschien kan emielDS hier wel wat mee om je verder te helpen.
Function getCellColorForReals(r As Range) As Long 
    getCellColorForReals = r.DisplayFormat.Interior.Color 
End Function

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, bakerman zei:

Vanaf XL2010 kan je gebruik maken van volgende functie gebruiken om de celkleur van VO te bepalen.

Kan momenteel niet testen maar misschien kan emielDS hier wel wat mee om je verder te helpen.

Function getCellColorForReals(r As Range) As Long 
    getCellColorForReals = r.DisplayFormat.Interior.Color 
End Function

 

Ik kan momenteel ook niet verder, kijk er na het weekend even naar. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/6/2019 om 07:09, bakerman zei:

Vanaf XL2010 kan je gebruik maken van volgende functie gebruiken om de celkleur van VO te bepalen.

Kan momenteel niet testen maar misschien kan emielDS hier wel wat mee om je verder te helpen.

Function getCellColorForReals(r As Range) As Long 
    getCellColorForReals = r.DisplayFormat.Interior.Color 
End Function

 

Hoe moet ik dit doen dan?

Is het niet mogelijk om de macro die EmielDS stuurde geschikt te maken voor alleen VO gekleurde cellen ipv handmatig gekleurde cellen?

Hiermee zou ik ontzettend geholpen zijn al.

 

Heb er zelf niet zoveel verstand van, dus het is lastig inschatten of dat veel werk is of niet.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/6/2019 om 14:18, emielDS zei:

dat is zeer goed mogelijk als je weet hoe de cellen hun vo kleur krijgen.

Hoe bedoel je dat? Ik gebruik voorwaardelijke opmaak en dan rood, kleur 255.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, emielDS zei:

om door voorwaardelijke opmaak uw cellen te kleuren heb je een voorwaarde nodig in de vorm van een formule. Aan de hand van die formule kun je via vba bewerkeingen uitvoeren op die cellen.

De groene cellen hebben voorwaarde, begint met 51. De rode cellen hebben de voorwaarde, begint met 53. Is dat wat jij bedoeld? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.