Ga naar inhoud

Bewerking op verschillende gelijke datums laten uitvoeren op basis van één datum


Whitebull057franot

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Op basis van een datum is er een uitvoering (de waarde wordt verplaatst). Er zijn een viertal uitvoeringen op basis van dezelfde datum die ik telkens handmatig aanpas. Graag zou ik één cel de datum willen wijzigen en de andere datums die op verschillende plaatsen staan  die specifieke datum aannemen met het behoud van de uitvoering. (verplaatsing van de waarde)

 

In de bijlage is er een (hopelijk een begrijpbare) tekst geschreven.

 

Zijn er nog onduidelijkheden, vragen aub.

 

Met dank, Franky N

PortTEST.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Franky,

 

je schrijft in het bestand o.a.:

Quote

Ik kan ook in elke datumcel  "=vandaag()" plaatsen, ook dan moet ik telkens

voor elke datumcel de enterknop gebruiken. De cel L49 "=vandaag()" plaatsen en

cellen L82, L105 en L128 verwijzen naar cel L49 (=L49), ook dit geeft hetzelfde

resultaat.

Als je dit toepast bereik je toch precies wat je wilt:

Quote

Bestaat er een mogelijkheid dat ik één datum aanpas (deze in L49) en de andere

datums in L82, L105 en L128 deze datum aannemen en dat de waarden uit

Kolom "N" allemaal op hun plaats terecht komen?

Of snap ik je probleem niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De macro vetweg is blijven hangen, in het werkelijke bestand is deze weg, ik had deze gemaakt toen ik het gemiddelde nam van één week, de dagen die voorbij waren zette ik dan in bolt.

 

Gegevens verspreiden over het ganse blad is inderdaad raar, dit is een test bestand, in het werkelijke bestand zijn de meeste lege plaatsen werkelijk bezet met gegevens uit onder andere berekeningen, gegevens uit andere tabbladen... die uiteindelijk leiden naar de waarden die moeten verplaatst worden.

 

data omzetten naar een getal ... Ik heb tijdens mijn studieperiode ( de jaren zestig) nooit kennis opgedaan ivm computers, laat staan een programma schrijven. Ik heb dus geen basiskennis...  Leren fietsen na de geboorte doet bijna iedereen, toch is er nog niemand die tijdens het leerproces van het fietsen op de eerste dag enkele meters zonder handen gaat rijden ... in programmeren kan met iets gebruiken of overnemen zodat men toch zijn doel bereikt en zoals bij mij langs veeeel omwegen.

 

Bedankt om mij te helpen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.