Ga naar inhoud

Webconnect SMA omvormer zonnepanelen


rudi d.

Aanbevolen berichten

1 uur terug, p38cyq zei:

Kan je je Sunny Boy eens compleet resetten (stroom afhalen enz.) en nagaan of de omvormer je netwerk dan wel vindt?

Wees er wel op voorhand zeker van dat alle aardingen correct aangesloten zijn; SMA-apparatuur blijkt hier nogal gevoelig voor te zijn.

Het restten had ik al gedaan, ben al een tijdje op zoek op internet om het probleem op te lossen.

Aan de aansluiting van de aardingen is naar mijn gevoel niets veranderd, heeft in het verleden gewerkt.

Online heb ik al gevonden waar ik zulke module zou kunnen aanschaffen.

Vermits de installateur en fabrikant nogal wat tijd nodig hebben om te reageren en het bouwverlof er tussen zit zie ik het technisch wel zitten om te vervangen. Enige vraag die ik erbij heb is dat na de nieuwe geplaatst te hebben ik via SunnyExplorer terug zou moeten registreren? Want dit moet normaal door een installateur gebeuren met inlogcode.

Naar mijn gevoel niet omdat de omvormer op zich wel werkt.

aangepast door rudi d.
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, rudi d. zei:

Enige vraag die ik erbij heb is dat na de nieuwe geplaatst te hebben ik via SunnyExplorer terug zou moeten registreren?

 Registreren niet als dat al ooit gedaan is en in jou geval is dat ook zo, wel opnieuw aanmelden na het plaatsen van de nieuwe module.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De webconnector is toegekomen, het vervangen is zeer eenvoudig. Op het display komen nu inderdaad die symbolen van internetverbinding.

Dat de fabrikant daar niet achter vraagt vind ik eigenlijk een basisvraag om het probleem op te zoeken.

Via wifiscanner wordt de omvormer direct gedetecteerd, het toestel is via rechtstreekse netwerkkabel naar laptop te bereiken en aan te passen.

Ik heb de installatie volgens het laatste filmpje uitgevoerd, maar krijg de melding dat op mijn account er al een SunnyBoy geregistreerd is.

De foto maakt duidelijk dat de huidige installatie een PIC nr heeft die gelijk is aan degene op de webconnector.

Maar in de Sunny Portal en Sunny Explorer kan ik dit nummer niet bewerken.

Naar mijn gevoel zal als ik de omvormer verwijder en een nieuwe installatie toevoeg de gegevens van de vorige jaren verloren gaan.

En dat vind ik wel spijtig om onze jaarvergelijking te kunnen behouden.

Mocht er iemand hiervoor een oplossing weten, anders is het maar zo en kan ik terug starten van een propere lei.

2019-07-18 17.29.13.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, p38cyq zei:

Contacteer de dienst "service" van SMA in Mechelen via service(at)sma-benelux.com.

Deze zijn zeer behulpzaam. 

Een half uur na mijn mail had ik al antwoord, dat gaat idd snel. Dan lijkt het me dat ik het traag reageren bij mijn installateur moet zoeken 😞

Het is me via hun hulp dan ook gelukt, bij installatie moest ik "vervangen installatie" aanvinken en dan de webconnector selecteren.

Alle gegevens zijn behouden, de 42 dagen zonder connectie zouden ook nog moeten aangevuld worden, normaal zou volgens hen de omvormer 90 dagen de data opslaan.

Allen bedankt voor de hulp, voor mij mag er hier een slotje op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, rudi d. zei:

Een half uur na mijn mail had ik al antwoord, dat gaat idd snel.

Dat is idd snel, wel erg goede service van SMA. :top:

Dan wens ik je veel plezier met je zonnepanelen want we krijgen nog heel wat zonnige dagen de komende tijd.

En zoals gevraagd kan hier een :locked2: op.

 

Grt Dasle

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Dasle sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.