Ga naar inhoud

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik zie dat ik nog op mijn schijf (C) nog windows old staan heb.

Ik gebruik windos 10-64 bits en Google Chrome als browser.

Mijn computer is in het frans maar dit moet geen probleem zijn.

Als ik op Schijf (C) klik verschijnt windos old in de lijst.

Ik heb mijn laptop harde schijf opgeruimd maar die windows old komt steeds terug.

Als ik er rechts op klik en dan verwijderen verschijnt volgend venster:  TOEGANG TOT DIT DOSSIER GEWEIGERD.  U MOET OVER DE ADMINISTRATORRECHTEN BESCHIKKEN OM DIT TE VERIJWDEREN.

Maar ik ben de Administrator en toch lukt het niet.

Hoe kan ik Windos old verijderen?

Mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee keer per jaar krijg je een nieuwe versie van Windows 10. Wanneer zo’n nieuwe versie geïnstalleerd wordt, dan wordt ook een map Windows.old aangemaakt. Die map is nodig wanneer je terug wilt gaan naar de vorige versie van Windows 10, omdat de nieuwe versie bij jou voor problemen zorgt.

Na installatie van een nieuwe versie van Windows 10 heb je slechts 10 dagen de tijd om terug te gaan naar de vorige versie, want na die 10 dagen wordt de map Windows.old automatisch verwijderd. Daar hoef je zelf niets voor te doen.

 

De map Windows.old is bij jou aangemaakt op 12 juli 2019. Het is vandaag 19 juli. Over 3 dagen wordt die map automatisch verwijderd. Zoals gezegd, gebeurt dat na 10 dagen, dus in jouw geval op of vlak na 22 juli. Op sommige computers duurt het iets langer: 12 of 14 dagen, maar het gaat dus geheel automatisch.

 

Als ik jou was, zou ik gewoon over 3 tot 5 dagen nog eens kijken of de map Windows.old er nog steeds is.

Alleen wanneer je nu met ernstig ruimtetekort kampt, kun je die map direct opruimen via Schijfopruiming. Klik daarvoor op de volgende link: https://www.easytechguides.com/nl/windows-old-map-verwijderen.html

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mapje dat jij laat zien, is slechts 11 à 12 KB groot en het heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met Windows.old. Dat kleine mapje mag je absoluut niet weggooien!

 

Sommige namen van mappen in de map WinSxS zijn zo enorm lang, dat ze in de Verkenner worden ingekort. Voor "oldertool" hoort in werkelijkheid nog de letter f te staan. Ja, het is dus een foldertool wat in dat kleine mapje zit.

In dat mapje zit dit bestand: rshx32.dll.mui.

Hier in het Engels de functie van dat bestand:

Quote

rshx32.dll (Security Shell Extension) - The Rshx32.dll controls the Security tab in Properties of files and folders. (To be able to see the Security tab in XP Home Edition you must be in Safemode.)

Bron: https://www.symantec.com/connect/blogs/cwindowssystem32-files-explained

 

Blijkbaar heb je een zoekactie uitgevoerd naar WINDOWS OLD. Als dit het enige resultaat is, dan is bij jou de map Windows.old verdwenen.

Overigens hoef je daarvoor helemaal geen zoekactie uit te voeren.

In plaats daarvan open je de Verkenner.

Je dubbelklikt dan op de C partitie waarop Windows 10 is geïnstalleerd.

En als je dan de map Windows.old niet ziet staan, dan is hij al automatisch verwijderd.

 

In dat geval hoef je dus niets meer te doen.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.