Ga naar inhoud

Vertikaal zoeken probleem


Ludo De Groote

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,
Ik krijg mijn hoofd niet om de "vertikaal.zoeken" formule.
In bijlage een voorbeeld: De verkopers in A, hun quota in B, wordt dagdagelijks bijgewerkt en ik wil de top 5 verkopers automatisch selecteren in kolom F, met hun resultaat telkens er bij in kolom G, dus de top-5 (namen en quota) kan er morgen anders uitzien dan overmorgen. De formule in kolom F haal ik op met de funtie "grootste" dat is geen probleem.

Logisch gezien gebruik ik de dan ofwel de formule vertikaal zoeken of index.

Met vertikaal zoeken geeft die dan totaal andere namen naast de cijfers dan de cijfers die ze werkelijk behaald hebben, en ik krijg het niet rechtgezet want ik doe alles wat de functie mij opdraagt, en toch zit er iets niet juist.

Iemand hulp ?

thx,

Top5.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je het niet nodig vind om te reageren op de vraag is nog tot daar aan toe.

Maar dat je niet laat weten dat je de vraag ook op onderstaand forum hebt gepost

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/948007-Vertikaal-zoeken-probleem 

en een oplossing hebt verkregen "waar je wel een goed voorbeeld met formule hebt gepost" vind ik waardeloos.

Van iemand die 76 jaar is mag je zoiets toch wel verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor, zelfde voorbeeld, andere mensen, ander soort houding, ander soort gedult voor ouderen, ander soort respect ... Je had even goed daar kunnen antwoorden als je toch bezig bent de fora af te schuimen om pissige commentaar te geven op mensen die willen leren. Toch bedankt om op dit forum een hoop "on-hulp" te plaatsen en af te wijken van de doelvraag, of toch op z'n minst moeite te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ludo,

Ik heb best wel respect voor de ouder, overigens ben ik de zeventig ook al redelijk ver gepasseerd. Maar als ik ergens nieuw op een forum kom, lees ik altijd de forum regels door. Dus als U een linkje had geplaatst naar het andere forum was dit niet nodig geweest. En forums afschuimen doe ik niet. Wel kom ik regelmatig op de diverse fora om mijn kennis te delen met anderen, maar dat is U misschien wel ontgaan.

.

 

Met vriendelijke groeten,

 

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.