Ga naar inhoud

Logje controleren


Aanbevolen berichten

@Passer Die harde schijven hebben gangbare formaten / groottes / opslagcapaciteiten.

Een harde schijf met een capaciteit van 231.93 GiB volgens Windows heeft volgens de fabrikant van die harde schijf een opslagcapaciteit van 250GB.

Een harde schijf met een capaciteit van 298.09 GiB volgens Windows heeft volgens de fabrikant van die harde schijf een opslagcapaciteit van 320GB.

 

Voor het omrekenen van GiB (Windows) naar GB (fabrikanten) kun je deze website gebruiken: https://www.unitjuggler.com/convert-memory-from-GiB-to-GB.html?val=298.09

In het verleden had je harde schijven van 40, 80, 160, 320 en 640 GB. (Je ziet dat ze steeds 2 x zo groot worden...) Dat waren toen normale harde schijven. Geen eigenaardige groottes dus.

Mijn vorige desktop pc had 2 harde schijven van 160GB. Mijn eerste laptop had een harde schijf van 40GB.

--------------

4 uren geleden, Passer zei:

wat betekent hierbij 'fixed' ?  (gecontroleerd en/of in orde gebracht?)

(Fixed) betekent hier volgens mij dat het een ingebouwde harde schijf is.

Wanneer het een externe harde schijf zou zijn of een USB stick, dan zou er waarschijnlijk (Removable) achter staan. Er is dus niks gefikst, gerepareerd of gecontroleerd. (Fixed) betekent dat het ding vast in de pc zit gemonteerd.

 

Als je nieuwsgierig bent hoe Farbar gebruikt moet worden en wat een en ander betekent, dan kun je altijd deze handleiding doorlezen: https://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=40301&p=391769#p391788

Ja ja, ik weet dat die handleiding bedoeld is voor de gediplomeerde malwarebestrijders en niet voor de gewone gebruikers. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Porrelaar: dat van die schijven en groottes wist ik uiteraard wel - maar een schijf van een grootte van 320 Gig kwam ik nog niet tegen (256, 512,... uiteraard wel)

en fixed zou in dit geval dus 'gefixeerd', vastgemaakte hardware betekenen... (tgo verwijderbare opslag) ... ?

Goed, dank voor je toelichting! (zo leren mods ook nog eens wat bij :xd:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.