Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Arnaud

Identieke zoeken en vergelijken met 2 kolommen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan er mij iemand helpen met de formule voor het volgende:

In de eerste kolom staan er ID nrs, in de 2de kolom codes.

Nu wil ik weten hoeveel unieke ID's er in de eerste kolom staan.

En dan ook nog hoeveel unieke ID's er een bepaalde code hebben

Zie in bijlage mijn voorbeeld, het gewenste resultaat heb ik reeds vermeld.

tellen.xlsx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hier 2 verschillende manieren, met formule en draaitabel, beide met een hulpkolom. 

zal waarschijnlijk ook wel lukken zonder hulpkolom maar zover reikt men kennis van formules niet 

unieke warrden tellen.xlsx

aangepast door emielDS
bestand bijgevoegd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Bedankt Emiel, kan ik al iets mee verder.

Maar mocht het iemand toch mogelijk zien in een formule, laat het graag weten aub.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Bedankt Bakerman,

Deze formule werkt, enkel heb ik nu nog het probleem als er een lege cel is, dat hij een foutmelding maakt.

Weet je toevallig hoe ik dit oplossen kan?

Groeten,

Arnaud

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Hallo Bakerman,

Hierbij het document in bijlage waar het om gaat.

Zie tabblad "bedrijfsresultaten" bovenaan in cel B4 wil ik dus het totaal aantal unieke ID krijgen van tabblad Registratie dekkingen kolom A.

Zoals je ziet heb ik dit in het rood omkaderd, in cel B4 staat jou formule met bereik tot A64 en dan klopt het resultaat, 27.

Maar als ik het bereik uitbreid tot A500, dan bekom ik resultaat 0,333333333.

Dan wil ik in de groen gemarkeerde cellen D4,F4,H4,J4 weten hoeveel van de 27 ID er de code VL/VL of VL/ZB, zie lijn 2 bedrijfsresultaten en kolom E in registratie lammeren.

Alvast bedankt voor de moeite.

Arnaud

Bedrijfsregistratie-schapenhouderijvoorbeeld TESTEXEMPLAAR.xlsm

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Verwijder de lege cellen op het einde van de tabel. Als je een item toevoegt zal de tabel automatisch vergroten. en gebruik in uw formules de tabel bereiken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hallo EmielDS en Bakerman,

Beiden bedankt voor de hulp, de formule van Bakerman werkt nu inderdaad met de tip van EmielDS.

Groeten,

Arnaud

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.