Ga naar inhoud

Aankoop Tablet.


Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Ik bezit nu een (geschonken) tablet Klipad, die op NIETS trekt, een echte ramp wegens zijn 

tergende traagheid (Ram 1 GB).

Ik sta op het punt, mij een "MEDION" aan te kopen (Aldi) van 199 € met volgende specificaties

in bijlage.

Zou dit voor dit bedrag een degelijke aankoop zijn ??

De prijs beantwoord aan mijn budget.

 

Groetjes uw advies afwachtend.

 

44617686_Mediontablet.JPG.5d7fd2b5ff5b0802702d07238b48cab2.JPG

 

Rolle.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een tablet in die prijsklasse (rond de € 200,-) lijkt me dit een degelijke aankoop. Bovendien heb je 3 jaar garantie.

Je kunt niet de kwaliteit en snelheid van een iPad Air verwachten, maar die is dan ook 3 keer zo duur. En de iPad Pro is zelfs 4,5 tot 6 keer zo duur, afhankelijk van de versie die je kiest.

 

De Medion tablet van Aldi zal zeker een stuk sneller werken dan je Klipad. Heb jij deze Klipad: https://www.bol.com/nl/p/klipad-2-in-1-andriod-tablet-laptop-hybride-9-met-toetsenbord/9200000095116792/?Referrer=ADVNLPPcefc6300ad424cba00c0b10bdf000051123&utm_source=51123&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl

 

Klipads kreeg je in het verleden wel eens cadeau bij het afsluiten van een jaarabonnement op een tijdschrift. Erg blij worden de nieuwe eigenaars meestal niet van een Klipad. De lage prijs van een Klipad geeft ook al aan dat je er weinig van kunt verwachten.

 

Ik heb gezocht naar een review van deze Medion Lifetab E10608 (MD61637), maar kon die niet vinden. Misschien omdat het apparaat nog niet in de winkel ligt. Dat gebeurt pas overmorgen: op 4 september: https://www.medion.com/aldi/tablets/md61637-be-nl/?wt_mc=be-nl.coop.md61637.abe-nl.hp_ka

 

In reviews van oudere modellen Medion Lifetabs staat vaak dat de beeldkwaliteit niet zo goed is. Je moet recht voor het scherm zitten, anders zie je weinig. Een kleine beeldhoek wordt dat genoemd.

Maar de Medion tablet die jij nu wilt kopen, heeft dat gebrek waarschijnlijk niet. Die nieuwe tablet heeft een IPS beeldscherm, waardoor de beeldhoek veel groter is. Je kunt dan makkelijk met 2 of 3 mensen tegelijk naar het scherm kijken, terwijl het beeld dan voor alle kijkers goed te zien is.

Hier wat informatie over IPS beeldschermen: https://tech.bol.com/nl/article/hoe-werkt-een-ips-scherm

 

Samengevat: Deze tablet van de Aldi lijkt me voor jouw geen slechte keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag porrelaar,

 

Bedankt voor uw vlugge respons.

 

Inderdaad, de Klipad die u toont in de link hierboven, is deze miskraam, en is inderdaad, zoals ik reeds meldde, een cadeau

geweest, doch een geschenk om zeer vlug te vergeten.

 

Het is inderdaad pas op 4 spetember, dat ik de Medion kan aankopen, vandaar uw zoekwerk, naar deze tablet zonder resultaat.

 

Ik heb een vriend, die technisch ingenieur elektronica is, en me altijd herhaalde, dat Medion een zeer goed merk is in zijn

prijsklasse !

Doch ik hoor ook eens graag van een ander = "second opinion" !!

 

Bedankt voor uw speurwerk en advies.

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.