Ga naar inhoud

Beschadigd worddoc met wachtwoord openen


Praeses

Aanbevolen berichten

Ik experimenteerde vroeger ook eens met een (goed) WP-bestand dat beveiligd was en dus probeerde ik iets dergelijks als dit ook al:

4 uren geleden, p38cyq zei:

Dit programma extract de tekst info uit het Word document en slaat het op als een .txt bestand.

en ik opende het gewoon in een texeditor - alleen lukte het niet want ik kreeg maar onleesbare tekens te zien;

'k heb zo'n idee dat door het wachtwoord de tekst 'geëncrypt' wordt.

Hoe dan ook: ik probeerde verschillende progs maar niks lukte. 'k Betwijfel dus of docxsalvager  het wel zal kunnen - maar probeer het zéker toch maar !

 

Maar zoals ik  het nu zie, geef ik je niet veel kans om de inhoud terug te halen.

(ps: door schade en schande ben ook ik wijs geworden en daarom: belangrijke bestanden ALTIJD op minstens twee verschillende dragers bewaren!

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, zoals Passer al stelde encrypt het ww ook de tekst.
Trouwens wel matig dat je in een standaard Worddoc wél diverse herstelacties kunt uitvoeren, maar zodra e.e.a. is beveiligd via een door MS geadviseerde manier (!), je vervolgens verloren bent.
Zou toch in deze tijd niet nodig moeten zijn om op 2 dragers te moeten bewaren.
Maar goed, is idd mijn naïeve fout.....
Mocht iemand nog een geniale inval hebben, dan houd ik me natuurlijk sterk aanbevolen.
Voor nu allen hartelijk dank!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Praeses zei:

Zou toch in deze tijd niet nodig moeten zijn om op 2 dragers te moeten bewaren.

Dit is ook niet typisch voor dit geval (bestand met wachtwoord) bedoeld, Praeses, maar schijven kunnen altijd plots stuk gaan - en heb jij je bestand(en) dan niet elders staan, dan heb je problemen.

Zo kan ook (wat mogelijk in dit geval zou kunnen (herhaal: kunnen) zijn, is dat gewoon een cluster waar dit bepaalde bestand op staat- brak geworden is (en het is dus niet slecht van je schijf eens te laten testen, of ze nog ok is) ,  en dan hebben we het nog niet over virussen en malware (die ook je héle schijf, plus secundaire schijven, plus backups) die ook je bestanden kan aantasten.

 

Zelf heb ik daarom in mijn desktop 3 schijven: ssd (windows + progs) en twee identieke hd's (ene een kopie van de andere) voor mijn eigen bestanden. Daarnaast heb ik nog een externe die ik geregeld synck met een van die twee hd's en die niet met mijn systeem verbonden is (buiten het syncken natuurlijk :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft een relatief recent bestand. Staat op een USB-stick wat telkens probleemloos opende en afsloot.
Netjes ook steeds ' veilig verwijderd' .
Na de laatste opening weer op zelfde manier afgesloten. (tekst opgeslagen en stick pas verwijderd  toen dat ' mocht' )
Dag erna getracht te openen maar helaas pindakaas.
Maar oke, het is blijkbaar niet anders.

Thanks anyway!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.