Ga naar inhoud

Hotmail voorbeeld mailadressen verwijderen


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet of de titel goed is gekozen maar het gaat om het volgende.

Wanneer ik in Hotmail ben ingelogd en op 'nieuw bericht' klik kan ik vervolgens in de "AAN" mailadresbalk enkele letters intikken waarbij dan spontaan een lijst van mailadressen worden voorgesteld die deze letters  (in die volgorde) bevatten.  In die lijst staan adressen die in mijn Contactpersonenlijst staat, maar ook andere adressen die ingetikt werden (of mogelijk afzenders van mails die naar mij gezonden werden)

Ik wil nu deze voorbeeldlijst opschonen omdat ik in het verleden een verkeerd (oud) mailadres had geselecteteerd.

Zoals u wel weet volstaat het om in die voorbeeldlijst met de muis naar een gewenst voorbeeldadres te gaan en dan rechts het kruisje te klikken waardoor het adres verwijderd wordt uit de lijst. Let wel, adressen die in mijn Contactpersonen staan kunnen op die manier niet verwijderd worden. Andere adressen wel.

Maar nu het probleem:

In de voorbeeldlijst staan ook voorbeeldmailadressen onder een naam die tussen aanhalingstekens staan zoals bijvoorbeeld:  'Jos Peeters'. Blijkt nu dat deze adressen met aanhalingstekens NIET kunnen verwijderd worden. Nochtans staan deze ook niet in mijn Contactpersonenlijst...

Hoe kom ik aan die namen tussen aanhalingstekens, en vooral: hoe geraak ik ze kwijt?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat dit werkt:  ga met je cursor op dat adres staan zodat het 'geselecteerd' wordt (ondergrond wordt blauw) en druk dan eens op Del - lukt dit?

(voor degene die een kruisje hebben werkt dit iig wel)

 

en hoe je eraan raakt: geen idee... (iemand anders wel?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Delete toets gebeurt er helaas helemaal niets.

 

Ik kan het kruisje klikken bij zo'n adres tussen aanhalingstekens en het verdwijnt , maar dit is tijdelijk. De volgende maal dat ik inlog of de pagina verfris of een adres zoek staat die er weer!  Eigenlijk alsof het een adres zou zijn die in de Personencontacten werd aangemaakt. Maar zo'n adres tussen aanhalingstekens staat niet in de Personencontacten, dus ik kan hem daar ook niet verwijderen.

 

Niemand anders die dit probleem heeft?

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je echt aanhalingstekens of dit soort tekens?  image.png.8c18b76f8cb14dba8b1680d1af42394a.png

 

(maar, zoals je merkt, staat bij mij dus wel een kruisje achteraan)

 

'k heb voor de rest al eens goed gezocht bij mij, maar ècht met aanhalingstekens ' '   vind ik niets.

 

Dit vond ik errond, maar wel in een ander verband, maar je kan het eens uitproberen:

 

You can remove the said quotation marks by changing it through the settings. You can do the following:

 

  1. Click the File tab and select Options.
  2. On the right pane, select Mail and click Spelling and Autocorrect...
  3. Click the AutoCorrect Options...
  4. Click the AutoFormat tab and uncheck the box "Straight quotes" with "smart quotes".
  5. Click the AutoFormat As You Type and under the Replace as you type, uncheck the box "Straight quotes" with "smart quotes".
  6. Click OK to save.

This should help in getting the quotation removed.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Passer zei:

bedoel je echt aanhalingstekens of dit soort tekens?  image.png.8c18b76f8cb14dba8b1680d1af42394a.png

 

(maar, zoals je merkt, staat bij mij dus wel een kruisje achteraan)

 

1/ Ik bedoel echt aanhalingstekens. Zoals ik in mijn OP hebt geschreven : 'Jos Peeters'. Dit de naam waaronder het emailadres (dat op zichzelf zonder aanhalingstekens is)

2/ bij mij staat er ook een kruisje achter. Zie mijn vorige post. 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Passer zei:

Dit vond ik errond, maar wel in een ander verband, maar je kan het eens uitproberen:

 

You can remove the said quotation marks by changing it through the settings. You can do the following:

 

  1. Click the File tab and select Options.
  2. On the right pane, select Mail and click Spelling and Autocorrect...
  3. Click the AutoCorrect Options...
  4. Click the AutoFormat tab and uncheck the box "Straight quotes" with "smart quotes".
  5. Click the AutoFormat As You Type and under the Replace as you type, uncheck the box "Straight quotes" with "smart quotes".
  6. Click OK to save.

This should help in getting the quotation removed.

Waar staat die File tab in hotmail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry hiervoor, maar 'k denk dat je dat niet gaat vinden, de tekst die ik je voorstelde geldt namelijk voor Outlook - 't was uit mijn hoofd gegaan dat je met hotmail werkte :(

 

Maar mogelijk zat dit toch in de goede richting, want ik ging eens verder (op)zoeken en vond deze pagina: https://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-outlook/how-do-i-stop-outlook-from-adding-single-quotation/ad0969ac-22bb-4259-8c2f-7730188d5d80

 

daar spreken ze ook weer van auto-correcties. Probeer het even uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ingelogd ben bij Hotmail vind ik nergens een instelling om autocorrecties of zo aan te passen.

Ik had nog dit gevonden:

https://askleo.com/how-do-i-use-and-clear-outlook-com-contacts-and-auto-complete-suggestions/

maar als ik op het tandwieltje klik in hotmail, dan zie ik nergens die more mail option staan. Nergens vind ik bijvoorbeeld een optie "only suggest perople in my contact list" enz.

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er in in die adressen (met aanhalingstekens) een speciaal teken zoals - of  een spatie?

Dan zou dat de oorzaak van die aanhalingstekens kunnen zijn: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&t=585634

 

Alleen zie ik niet direct hoe je dan dat teken of die spatie gaat kunnen verwijderen. (ik vermoed dat je daarna wel het x-je gaat krijgen)

 

edit: dit nog gevonden, mogelijk werkt het in dit geval:

 

How do I delete an email address from my hotmail?

Remove an Address from Your Windows Live Hotmail Safe List Select Options.

Follow the Safe and blocked senders link under Preventing junk email.

Click Safe senders.

Highlight the email address or domain you want to remove under Safe senders and domains: Click << Remove from list.

 

(het is wel een methode voor Androïd, 'k weet dus niet of die op een pc/laptop werkt..

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.