Ga naar inhoud

Asus Max M2 Pro blijft mobiele data gebruiken


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Sinds kort ben ik eigenlijk meer noodgedwongen dan vrijwillig moeten overstappen van Windows 10 Mobile op een Lumia 640XL naar een Asus Zenfone Max M2 Pro. Nu is het zo dat ik met een prepaid kaart van Proximus werk en dat ik eigenlijk enkel data wil verzenden als ik thuis ben of ergens anders waar ik op het WIFI-netwerk kan inloggen.

 

Ik heb dus de mobiele data uitgeschakeld, nadat ik merkte dat hij steeds maar op internet ging via mijn data. Nu is het zo dat ik mijn kaart nog niet opnieuw heb herladen, omdat ik natuurlijk niet wil dat deze kaart ook word leeggezogen. Iedere dag krijg ik van Proximus volgende sms: "Proximus-info: uw krediet is ontoereikend. Gelieve uw prepaid-kaart te herladen en vervolgens opnieuw te proberen"

 

Eveneens krijg ik van het Android systeem de melding: Mobiele datalimiet bereikt: Data onderbroken voor de rest van de factureringscyclus.

 

Weet er iemand welke instelling er verkeerd staat?

 

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite

 

Stylus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sim kaart eruit halen en je kan blijven werken doch je krijgt geen berichten maar je kan wel op internet via wifi.

Whatsapp kan wel werken omdat je die via wifi doet.

Contact moet wel op smartphones staan en niet op sim kaart.

Zo denk ik toch doch ik kan mis hebben.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, STYLUS3530 zei:

Ik heb dus de mobiele data uitgeschakeld

Deed je dit zoals in deze handleiding (< klik) ?

 

Op pag. 51 ('punt 7 Verbonden blijven') staat hoe je het mobiele netwerk kan inschakelen.
Het is de bedoeling dat jij dit uitschakelt.

 

Daarom, in puntje 3 van die handleiding : Schuif Mobile data (Mobiele gegevens) naar OFF (UIT)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, stegisoft zei:

Sim kaart eruit halen en je kan blijven werken doch je krijgt geen berichten maar je kan wel op internet via wifi.

Whatsapp kan wel werken omdat je die via wifi doet.

Contact moet wel op smartphones staan en niet op sim kaart.

Zo denk ik toch doch ik kan mis hebben.

 

 

Stegisoft,

 

Bedankt voor je reactie, maar ik wel de telefoon wel met mijn simkaart blijven gebruiken.
Of begrijp ik het verkeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een oude smartphones maar kijk op instellingen / dataverbinding / 3 puntjes /mobiele netwerken of er daar nog iets aangevinkt is.

 

Voor jou is dat waarschijnlijk

 

1. Veeg van onder naar boven over het scherm en tik op 'Instellingen'.
2. Tik op 'Netwerk en internet'.
3. Tik op 'Mobiel netwerk'.
4. Tik op het schuifje naast 'Roaming' zodat deze grijs wordt.
5. Je hebt roaming nu uitgeschakeld.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/9/2019 om 10:01, stegisoft zei:

Ik heb een oude smartphones maar kijk op instellingen / dataverbinding / 3 puntjes /mobiele netwerken of er daar nog iets aangevinkt is.

 

Voor jou is dat waarschijnlijk

 

1. Veeg van onder naar boven over het scherm en tik op 'Instellingen'.
2. Tik op 'Netwerk en internet'.
3. Tik op 'Mobiel netwerk'.
4. Tik op het schuifje naast 'Roaming' zodat deze grijs wordt.
5. Je hebt roaming nu uitgeschakeld.

Dit staat allemaal goed ingesteldScreenshot_20190922-165411.png.2f83699b7eb87e0ccbf6b9a76a36cb3a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.