Ga naar inhoud

Virus?


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Het lijkt erop dat je de url https://www.xeyutezepo.com/tuto  in de adresbalk van Chrome zetten en toen op de Enter toets drukte. Begrijp ik dat goed?

Wat gebeurde er toen bij jou? Kun jij je dat nog herinneren?

 

Als ik die url kopieer en in de adresbalk van Chrome plak, dan krijg ik het volgende te zien:

image.thumb.png.a27f2aeadddfbf0fc45593b597e82b17.png

Kreeg jij hetzelfde te zien? Zo ja, dan is er niets aan de hand. Er is dan niets geïnstalleerd.

Van die website is wel een extensie beschikbaar voor Firefox (die extensie heeft volgens mij de naam xeyutezepo.xpi), maar voor Chrome is geen extensie beschikbaar.

Het bezoek aan die website is volgens mij niet schadelijk. Ik heb die website laten controleren door VirusTotal. Dan wordt die website gecontroleerd door meer dan 60 verschillende virusscanners. Geen enkele virusscanner ontdekte malware op die website. Dit is de uitkomst van de scan door VirusTotal: https://www.virustotal.com/gui/url/0afdabde74245bdbb4805324b39cb6cae0d76336f7bbe73da1458a6e8f39cac9/detection

 

===================================

 

P.S. Als jij je BMI wilt berekenen, dan is dit daarvoor een veilige en goede website: https://www.voedingscentrum.nl/bmi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Porrelaar,

 

ik moest de url in Google Chrome goedkeuren. Toen ik ok klikte kwam ik op de Google zoek site terecht. Verder gebeurde er niets. Ik kwam alleen niet op een BMI site terecht. En omdat ik niet het verwachte beeld kreeg, was ik ongerust dat ik iets had binnengehaald.

Ik doe dit nooit. Ik laar dit soort gein altijd mijn pc-deur voorbij gaan. Maar heel laconiek, omdat ik net terug was van hardlopen, dacht kom, laat het maar eens zien. Maar na die actie kreeg ik spijt.

 

Het geeft mij wel een goed gevoel dat de website van xeyutezepo geen vervelende meldingen heeft gegeven.

 

De pc doet het gewoon en is niet trager of zo.

 

We wachten het maar af, niet dan?

 

Groetjes

Henk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, ik dacht dat je de url in de adresbalk van Chrome had gezet en daarna op de Enter toets had gedrukt. Maar het lijkt erop dat je die url niet in de adresbalk, maar in het zoekvak had gezet. Klopt dat? Als dat zo is, dan is er zeker niets aan de hand.

 

Misschien zag je ergens een reclame waarin stond: “Klik hier om uw BMI te berekenen”. Daar zou ik zelf nooit op klikken. Ik zou liever zelf een betrouwbare website zoeken. Ik gaf er al een in mijn vorige reactie.

 

Als je nog niet helemaal gerust bent, dan kan je computer ook worden nagekeken door een van de malware experts op dit forum. Geef maar door als je dat wilt.

In dat geval zal je topic waarschijnlijk verplaatst worden naar een ander onderdeel van het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

Misschien zag je ergens een reclame waarin stond: “Klik hier om uw BMI te berekenen”. Daar zou ik zelf nooit op klikken. Ik zou liever zelf een betrouwbare website zoeken. Ik gaf er al een in mijn vorige reactie.

Goede aangevoeld door porrelaar. En inderdaad, laat je NOOIT verleiden tot zaken die je aangeboden worden zonder dat je er om gevraagd hebt. Van de meeste Windows gebruikers is aan de hand van hun instellingen hun profiel wijd verspreid en weten de "haaien" je op het juiste moment te lokken.

Ga zelf op je doel af en wees daarbij waakzaam en stel je defensief op. Slogans als "de laatste kans" enz; is flauwe kul. Morgen is die kans er weer hoor, zeker weten.

 

Het is sowieso niet verkeerd om CCleaner in eens Aangepast opschonen uit te voeren. Zo worden  o.a. de Internet cash, Internet geschiedenis, Cookies en downloadgeschiedenis van je browser('s) verwijderd. Maar ook nog andere zaken die wel eens mogen opgeruimd worden.

Standaard gebruik je echter best regelmatig eens de functie Eenvoudig opschonen. Dat volstaat zolang u zich nergens ongerust om maakt zoals nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.