Ga naar inhoud

Kan printer toevoegen niet openen. Kan RPC niet uitvoeren


Ldm

Aanbevolen berichten

Bij het afprinten van een document komt de boodschap dat er geen printer aanwezig is niet tegenstaande dat deze altijd gewerkt heeft.

Dit zijn de volgende instellingen : bij  'instellingen, bleuthooth  en andere apparaten' staat 'HP Laserjet 1018'

                                                       bij 'instellingen, printers en scanners' is er geen vermelding van 'HP laserjet 1018'

                                                       bij 'apparaatbeheer' staat  bij 'USB-controllers'  'Ondersteuning voor USB-afdrukken'

                                                       bij 'configuratiescherm' staat 'Hardware, apparaten en printers' als 'onbekend' HP laserjet 1018

Als ik een printer wil toevoegen wordt er geen gevonden en neem dan de optie 'de printer die ik wil staat niet in de lijst' en krijg dan de boodschap

''Kan printer toevoegen niet openen. Kan RPC niet uitvoeren.''

De Spooler is actief, de spoolermap is leeg.

 

Graag suggesties om dit op te lossen.        

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermeld steeds om welke Windows je hebt.

Nu moet je wel usb kabel uit de usb-poort halen

Verwijdert alle HP software die je ziet in configuratiescherm / programma en onderdelen of apps en onderdelen 

Daarna Ccleaner (klik) gebruiken inclusief register.

 

Herstart de pc.

 

Usb kabel terug erin en normaal ziet Windows uw printer en zal het installeren.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windowsversie is 10.

Hebt uitgevoerd zoals beschreven, maar probleem blijft hetzelfde.

Indien ik de usb stekker insteek, komt bij 'Bluetooth en andere apparaten' de laserjetprinter staan.

Indien naar 'printers en scanners' ga en de keuze maak ''De printer die ik wil gebruiken, staat niet ...' krijgt ik steeds 'kan printer niet openen. Kan RPC niet uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechtermuisknop op start en dan klik je op Windows powershell (admin) 

Kopieer onderstaande tekste en plak deze achter > in powershell

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

 

Druk op enter en bevestig met Y 
 Start de computer opnieuw op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor de late reactie. Ben op verlof geweest.

Heb je stap uitgevoerd, maar er is geen verbetering. Ik krijg nog steeds dezelfde melding.

Heb ook met een andere printer geprobeerd maar zelfde resultaat.

Graag nieuwe suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.