Ga naar inhoud

Moet steeds opnieuw inloggen


james48

Aanbevolen berichten

Je gebruikt Firefox als browser, zie ik. Je kunt in Firefox instellen dat gebruikersnamen en wachtwoorden voor websites onthouden worden.

Je zit al in het goede onderdeel van Instellingen, namelijk Privacy en beveiliging.

Verbeterde bescherming tegen volgen heb jij nu op Aangepast staan. Zet die gewoon op Standaard.

 

Daarna verder naar beneden scrollen op die pagina tot Aanmeldingen en wachtwoorden.

Dit zijn daar mijn instellingen:

5db056ae4bf84-Ashampoo_Snap_2019.10.23_1

 

Ik laat dus geen wachtwoorden onthouden door Firefox. Als jij dat wel wilt, dan moet jij daar een vinkje voor zetten 'Vragen voor opslaan van aanmeldingen en wachtwoorden voor websites'.

Je kunt -als je dat wilt- ook een vinkje zetten voor 'Een hoofdwachtwoord gebruiken'. Firefox maakt dan een kluis aan waarin jouw wachtwoorden zitten. Met het hoofdwachtwoord kun je die kluis openen.

 

Lees hier meer over de wachtwoordenbeheerder van Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/wachtwoordenbeheerder-wachtwoorden-onthouden-verwijderen-wijzigen

En dit artikel gaat specifiek over het gebruik van een hoofdwachtwoord: https://support.mozilla.org/nl/kb/hoofdwachtwoord-gebruiken-opgeslagen-aanmeldingen-beschermen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, james48 zei:

de reeds geactiveerde vinkjes kan ik niet aanpassen...

Ja, dat zie ik nu. Ik heb even dat deel van jouw afbeelding gekopieerd waar het om gaat:

image.png.aa220773592cbfa597b6b7f13c29e301.png

De rode pijl wijst naar een vakje waar jij een vinkje in moet zetten. Je browser Firefox moet vragen om gebruikersnamen en wachtwoorden op te slaan. Anders kunnen die immers niet door Firefox opgeslagen worden.

Jij kunt daar nu echter geen vinkje zetten, omdat de tekst van die optie niet zwart is maar grijs. En dan valt er niets aan te wijzigen.

Ik weet niet waarom dat bij jou zo is. Hopelijk weten andere forumleden dat wel...

-------------------------------------------------------

Even iets anders: Meer naar onderen in die afbeelding zie ik dat je synchronisatie hebt ingeschakeld in Firefox, waardoor bladwijzers, geschiedenis en ook de ingestelde opties gesynchroniseerd worden tussen al jouw computers die Firefox gebruiken.

Hoeveel computers heb jij, James? Als je slechts 1 computer hebt, dan heeft het inschakelen van synchroniseren geen zin, want dan valt er niets te synchroniseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar, bedankt, het getoonde vakje kan ik niet aanzetten omdat het bevroren is, zie mijn bijlage svp.

 

Even iets anders: Meer naar onderen in die afbeelding zie ik dat je synchronisatie hebt ingeschakeld in Firefox, waardoor bladwijzers, geschiedenis en ook de ingestelde opties gesynchroniseerd worden tussen al jouw computers die Firefox gebruiken.

Hoeveel computers heb jij, James? Als je slechts 1 computer hebt, dan heeft het inschakelen van synchroniseren geen zin, want dan valt er niets te synchroniseren.

 

Ik heb de Synchroniseer verbinding verbroken, ik dacht aan mijn mobiele telefoon :)

Verborgen vak.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt geen vinkje in dat vakje zetten, omdat de tekst achter dat vierkantje grijs is. Grijze tekst betekent dat je die optie niet kunt wijzigen. De optie is voor jou niet beschikbaar, en daarom worden de door jou ingetypte wachtwoorden ook niet onthouden.

 

Ik heb zojuist ook de nieuwste versie (versie 70.0) van Firefox binnen gekregen.

Bij mij ziet het er nu zo uit:

image.png.57f4c9c5941c6698b81bee4d2bed5e3c.png

Ik kan wel een vinkje zetten voor 'Vragen voor opslaan...', omdat bij mij die tekst zwart is.

Als test zal ik dat even doen:

image.png.6d2a141fd72ba39dc88f7c405953dd2c.png

Daarna wordt alle tekst achter de vierkantjes zwart. Zo hoort het dus, maar bij jou lukt dat niet.

 

Het is nu wachten op andere forumleden. Misschien heeft iemand een verklaring waarom jij geen vinkje kunt zetten voor 'Vragen voor opslaan...'. Ik heb er namelijk geen verklaring voor.

=============================================

Jij had in Firefox het synchroniseren ingeschakeld, omdat je ook een mobiele telefoon hebt. Daar wil ik even op ingaan.

Ik gok nu even dat jouw telefoon op het besturingssysteem Android draait. De meeste smartphones draaien op Android. Alleen iPhones van Apple gebruiken een ander besturingssysteem, namelijk iOS.

Op jouw smartphone gebruik jij waarschijnlijk niet de browser Firefox, maar de browser Chrome. Want Chrome is de browser die standaard op alle Android smartphones staat.

Natuurlijk kun je Firefox wel zelf installeren op je mobiele telefoon, maar ik vraag me af of jij dat ook gedaan hebt.

Wanneer de browser Firefox niet op je smartphone staat, dan heeft het geen zin om Synchroniseren in te schakelen in Firefox op je computer, want er valt dan niets te synchroniseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.