Ga naar inhoud

Virus ?.....


Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat er scheelt, maar soms "blokkeert" m'n computer . Ineens is m'n scherm weg, en start m'n startscherm heel snel terug op, of hij hapert... Bv als ik m'n knipprogramma wil gebruiken, moet ik het soms wel 4 keer doen voordat hij doet wat ik wil... Zelfs bestanden verplaatsen, daar heeft die soms problemen mee....Ik krijg ook heel vaak de melding dit programma reageert niet.... Is elke dag tegenwoordig, word er soms moedeloos van. Lijkt wel of ik niet meer normaal met mn computer kan werken. Ook firefox sluit die regelmatig, omdat die niet reageert. Ik gebruik Firefox omdat met vele programma's waar ik mee werk exployer niet lijkt te werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Ik denk niet aan een virus maar laten we alles doornemen.

 

Doe als eerste een scan met Malwarebytes en plaats die uitslag.

 

Ps. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
 

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Yoke zei:

 Waar vind ik Mylwarebytes..... ?Ik heb Spyblaster er wel op staan....Ik zou niet eens weten , hoe ik een backup moet maken.... 😛

Back-ups maken is altijd belangrijk, dit kan op vele manieren. (omdat je Windows raar doet zou ik dit zeker doen)

1. één op één kopiëren en plakken van al je belangrijke bestanden (zoals Foto's, Word, PDF, E-mails enz) en dit op een exsterne schijf of USB-stick plaatsen.

2.  via een programma, https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-standaard-handleiding/

 

 

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
58bbe20c47231-mbam3.png
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Malwarebytes heeft geen rare dingen gevonden die je problemen kunnen veroorzaken.

We gaan Windows 10 eens nakijken.

 

Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

 

5a4f3d809f508-cmd-adm.png

 

Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

 

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

 

Als er fouten zijn gevonden plaats dan ook het logje:

 

Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De correcte downloadlink is http://www.filedropper.com/log_1

Maar het is helaas niet het juiste bestand.

Je moet het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log uploaden want daar staat de informatie in die we nodig hebben.

 

1 uur terug, Yoke zei:

Wat ik wel niet snap, hier staat windows 32 (of 34) maar ik weet zeker dat ik 64 bit heb.....

Er staat niet windows 32 maar system32 en dat is een map die altijd aanwezig is, zowel bij een 32 als een 64 bit windows.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.