Ga naar inhoud

Tabblad bovenaan Windows10 Google Chrome


Sekke

Aanbevolen berichten

Als ik mijn cursor bovenaan op een tabblad zet verschijnt er daaronder automatisch een extra 'venstertje' (zie bijlage).  Dit is echter pas sinds vandaag ... Kan ik dit uitschakelen ? 

Met het heropstarten lukt het niet.

Hartelijk dank voor uw antwoord.

tabblad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nieuw maar dat is niet alleen bij Chrome maar ook bij Firefox

Ik begin vond ik ook vervelend maar nu ben ik dat gewend.

Je hebt overal pop-up tegenwoordig.

Dat is ook zo in Linux

 

Je ziet dat als vervelend maar dat heeft ook zijn voordelen.

Je kan 10 tabbladen aanstaan en op de negende tabblad hoeft je maar gewoon lichtjes aan te raken om te zien of dat de juiste tabblad is die je wilt hebben als je wilt switchten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je nu versie 78 van Chrome.

Bij vorige versies van Chrome had je niet zo'n kaartje met informatie over dat tabblad, maar het zag er toen uit als een smal balkje, zoals ik hieronder laat zien:

image.png.bf119e93ecd9294c2ef01a98117e0280.png

Die informatie die je krijgt wanneer je de muis boven een tabblad houdt kun je volgens mij niet helemaal weghalen. Je kunt (via een experimentele functie) wel terug naar de situatie zoals die was in de vorige versie van Chrome. Dus een smalle balk in plaats van een kaartje. Ja, in Chrome worden dit 'tab hover cards' genoemd.

 

Zo krijg je weer die smalle informatiebalk terug i.p.v. dat kaartje.

Typ (of kopieer en plak) in de adresbalk van Chrome onderstaande regel

chrome://flags/#tab-hover-cards

Druk op de Enter toets

Je ziet dan het onderstaande:

image.thumb.png.42df7fabb33509f3281100d0dc8bef08.png

Klik op de afbeelding om hem in volle grootte te zien.

Lees de waarschuwing. Denk eraan dat dit een experimentele functie is. Het is mogelijk dat deze functie eruitgehaald wordt in een volgende versie van Chrome.

Wil je toch doorgaan, dan klik je op Default, wat achter Tab Hover Cards staat. Kies dan Disabled. Klik daarna op Relaunch. Chrome wordt dan opnieuw opgestart en voortaan heb je niet meer die cards, maar weer een smalle informatiebalk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.