Ga naar inhoud

problemen met netwerkprinters


wginneke
 Delen

Aanbevolen berichten

wij hebben de laatste tijd een eigenaardig maar zeer lastig probleem: op een aantal pc's (allemaal WIN10 pro ver. 1903) verspreid over verschillende locaties) kunnen wij geen netwerkprinters meer gebruiken. het gaat hier over een aantal HP officejet 8710/8720, maar gelijkaardige problemen doen zich ook voor bij een test met een Brother DCP-j140w: de printers werken niet meer en bij de instellingen staat de melding "stuurprogramma niet beschikbaar".

sluiten we deze printer aan via usb is er geen enkel probleem en om het nog wat ingewikkelder te maken, op een aantal pc's werken de printers wel zonder problemen.

 

ik heb al alle mogelijke suggesties van de site van HP geprobeerd (een aparte driver kan ik blijkbaar nergens niet vinden, maar wel de verschillende setup-bundels, ook disk&scandoctor uitgevoerd) , maar zonder resultaat: de installatie verloopt goed, maar eindigt met enkel een scanner geinstalleerd en de hierboven staande melding. ik heb nu eens een volledige herinstallatie van windows gedaan, maar zelfs dat werkt niet.

 

Iemand een suggestie om terug aan de slag te kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een vervelend probleem dat al meerdere malen opdook in W10 build 1903.

Een eerste stap is nagaan of je netwerk nog steeds in orde is. Download  Advanced IP scanner via https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Eens opgestart selecteer je je IP-bereik (bv. 192.168.1.1-254); de scan zal je dan al je printers tonen.

Kijk na of je op elke printer kan inloggen via http of https. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je tip, maar ik denk dat netwerk-gewijs alles ok moet zijn. Ik kan immers wel scannen naar de printer en ook in hp-smart applicatie wordt de printer herkend. 

Ik verdenk eerder de installatie van het stuurprogramma maar ik vind nergens een in-bestandje dat ik kan gebruiken. Iemand een idee waar ik dat ergens zou kunnen zoeken op één van de pc's die wel werken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kwam onlangs dit tegen, misschien heb je d'r wat aan.

het installeren van een (hp-)printer was geen probleem, maar in het overzicht printers en scanners was ie niet te ontdekken, ook niet na opnieuw volgens de regels opstarten..

in het printmenu dat je krijgt als je in een willekeurige toepassing kiest voor afdrukken, komt de printer echter wél voor, en kan je gewoon afdrukken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.