Ga naar inhoud

muis doet raar


d. van Roest

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn muis, ik moet wel 5 keer slepen om de muis naar de andere kant van het beeldscherm te krijgen. 

het is een muis met usb aansluiting, en een andere muis heb ik ook al geprobeerd.

kan iemand mij vertellen waar het probleem zit en hoe ik dit op los.

 

alvast bedankt...

gr Drees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Drees!

 

Windows 10? Daar ga ik even van uit....

 

Klik op Start en dan op Instellingen (= het tandwiel)

image.png.ff007778e21949f5a526e23c47635b87.png

In het venster Windows-instellingen klik je op Apparaten en daarna op Muis.

In het rechter paneel klik je op Extra muisopties

Het venster Eigenschappen van Muis wordt dan geopend.

Klik in dat venster op het tabblad Opties voor de aanwijzer.

Onder 'Selecteer een snelheid voor de aanwijzer' staat een schuifbalkje.

Bij mij ziet dat er zo uit:

image.png.8ff0a20a83d56bf943b11b8618d263b7.png

Je kunt dat blauwe schuifje naar rechts trekken met je muis. Een kleine beweging met de muis resulteert dan in een grotere afstand die de muisaanwijzer (muispijl) aflegt op het scherm.

Als je tevreden bent met de nieuwe instelling, dan klik je onderaan in dat venstertje eerst op de knop Toepassen en dan op OK.

==============================

Toevoeging: op sommige muizen zit bij het scrolwieltje een aparte DPI knop. Met die knop kun je ook de snelheid van de muis instellen. Bij mijn muis kan ik dan kiezen tussen 2 snelheden. Bij andere muizen zijn er met die DPI knop wel 3 of meer snelheden te kiezen. Je merkt het vanzelf: druk op de DPI knop (als die op je muis zit) en beweeg daarna de muis heen en weer. Je ziet direct het effect op je scherm.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

Als de oplossing van @porrelaar niet helpt doe eens het volgende:

En het toetsenboord doet het wel gewoon?

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.