Ga naar inhoud

Formule behouden bij invoegen rij


Notredame

Aanbevolen berichten

Hallo,

Graag hulp, In een vragenlijst met diverse onderwerpen kan het zijn dat er een vraag tekort gesteld geweest is. Simpel een rij invoegen is niet van toepassing aangezien de kolommen A, B, C, D, een formule hebben.

Kan er nu met een Macro een rij toegevoegd worden met behoud van de formules? Wat ik hebben wil, vb rij invoegen als rij 21, dus rij 20 is voorzien van een formule, rij 22 ook. Invoegen en de formules aanpassen.

Notredame

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hallo,

hierbij het bestand.

U ziet in de kolommen A, B, C, & D van de "resultaten" & "resultaten (2)" een formule, net bij deze wens ik de mogelijkheid een rij bij te voegen met de formule, en dat de formules automatisch aangepast worden naar de onderliggende rijen, zodat het vervolg geen problemen geeft.

Bij de "onderwerpen" zal u zien dat wij het aantal te stellen vragen ingeven. En dat is juist het probleem bij het aanpassen van het aantal vragen.

Vb Bij "1 Machines" staan er 11 vragen, waardoor wij 11 lijnen verkrijgen bij de "resultaten" . maken wij er 12 van, zonder dat er iets ingevuld is bij de "resultaten" van "onderwerp" 2 Elektriciteit is er geen probleem, maar als deze reeds ingevuld zijn verschuift de tekst niet. Hopelijk begrijpt u wat ik bedoel? 

GPP met bijlagen PC (3).xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geen probleem,

Is eigenlijk niet gelukt, niemand stelde iets voor waardoor ik alleen "Rijen invoegen" en "rijen verwijderen" als macro geactiveerd heb en dit wel bij een "beveiligd blad". Misschien was dit een zeer moeilijk thema,

 

Wat ik nu aan het zoeken ben:

Bij een beveiligd blad kan ik "groepen" niet openen of sluiten.

Groepen heb ik van kolommen > "F t/m K", > L t/m Q", > "R t/m W", > "X t/m AC", > "AD t/m Al".

Deze kunnen waarschijnlijk met een Macro geopend en/of gesloten worden, en dan liefst niet alle 5 de groepen samen openen of sluiten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.