Ga naar inhoud

Formule behouden bij invoegen rij


Notredame

Aanbevolen berichten

Nu volgend probleem,

Rijen invoegen met deze macro lukt aardig maar verwijderd het vinkje "kolommen opmaken" waardoor ik niet de groepen niet openen of sluiten kan.

 

Sub Rijinvoegen()

ActiveSheet.Unprotect

Dim strnaam As Long

strnaam = ActiveCell.Row
Rows(strnaam).Select
Selection.Insert
ActiveSheet.Protect
ActiveCell.Select

End Sub

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nu dezelfde problemen nadat ik "rijverwijderen" heb toegepast met volgende code

Sub Rijverwijderen()

Dim a As Integer, ar As Integer, y As Integer
ActiveSheet.Unprotect
ar = ActiveCell.Row
a = 0
For y = 1 To 35
If IsEmpty(Cells(ar, y)) = False Then
a = a + 1
End If
Next y
If a = 0 Then
Rows(ar).Delete
a = 0
End If
ActiveSheet.Protect
End Sub

 

Deze is opgemaakt om alleen lege rij te verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is om een rij die er teveel is te verwijderen, maar geen 35, want dan loopt alles verkeerd doordat er  een formule in de kolommen A, B, C, & D aanwezig is vanaf A9, B9, C9, & D9 t/m rij 500

De gebruikte code is een dat ik verkregen heb van een collega. Uiteraard  getest, maar aangezien mijn testsheet meer dan 50 rijen bevat had ik er geen erg in.

Zo zien wij maar dat alles prefect getest moet worden, 

Nu ik heb "AllowFormattingColumns:=True" bijgevoegd zodat openen en sluiten van groepen OK is.

Wat nu te doen met de code om 1 rij te verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emiel,

Wat ik nazag om rijen te verwijderen is dat er geen gegevens mogen staan t / m kolom AI, wat, denk ik de "35 kolommen" weergeeft.

Wat met de formules als wij rijen met formules verwijderen?

Wat is mijn doel, beetje uitleg komt van pas.

In eerste instantie kan men nu rijen invoegen en verwijderen zelfs bij een beveiligd blad, en zoals de code verwijderen omschreven is kunnen wij geen rijen verwijderen die voorzien zijn van een code > daarmee verwijs ik naar de kolommen A t/m D, verwijderen wij deze wel dan is de formule verwijderd wat dan bij vernieuwde oefeningen of vraagstellingen, want zo is de sheet opgemaakt, een probleem geeft.

Als men bij een "onderwerp" vooropstelt om 10 vragen te stellen dan komen er bij de "resultaten" 10 rijen met een volgnummer.

Ik denk het zo te houden, want hoe meer automatisatie hoe meer problemen en dat wil ik vermijden.

Nu kunnen wij onbeperkt rijen bijvoegen en alleen de bijgevoegde niet gebruikte rijen verwijderen wat op zichtzelf al zeer handig is.

Gedachten en / of het volledige scenario uitschrijven zonder een gezamenlijk zicht om te weten wat eigenlijk de doelstelling van de sheet is, is een werk van lange adem.

Zeer hartelijk dank voor de hulp, u mag wel uw idee van verwijderen eens doorgeven, dan kan ik testen en misschien opnemen.

Dirk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.