Ga naar inhoud

PC detecteert RAM slot niet


CRoelofs

Aanbevolen berichten

Hallo PC-Helpforum,

Ik heb momenteel één Hyperx 99u5403 8GB DDR3 in mijn 2e slot van mijn PC, deze heb ik altijd gebruikt en werkt prima. Nu wilde ik graag mijn RAM geheugen upgraden naar 16 GB met een zelfde HyperX ram geheugenkaartje.

 

Voordat ik dit kaartje wilde bestellen besloot ik om mijn huidige kaartje in slot 1 te proberen, en tot mijn conclusie start mijn PC niet eens op wanneer ik dit doe.. Nu vraag ik me af of het wel zin heeft om een 2e kaartje te kopen omdat ik het gevoel heb dat mijn PC het eerste slot niet weet te herkennen..?

 

Nu vroeg ik mij af of er misschien een oplossing is voor mijn PC zodat ik beide sloten kan gebruiken?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: Ik lees zojuis wat over een CMOS reset, hierbij moet ik de batterij van het moederbord eruit halen en opnieuw erin zetten. Helaas zit deze batterij onder een grote fan in mijn PC, en zal deze hele fan eruit en erin moeten monteren. Is dit echt nodig of is er een andere oplossing..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit 2: Ik heb de geheugenkaart in slot 1 gedaan, de PC helemaal uitgezet en van de stroom afgehaald, vervolgende batterij van het moederbord eruit gehaald en terug erin gedaan na een minuut. PC weer aangesloten en opgestart, nog steeds hetzelfde probleem. De PC start niet op, en zal dan denk ik de kaart in slot 1 niet herkennen..?

 

PS, ik zie helaas geen mogelijkheid om dit topic aan te passen, anders had ik deze reacties niet eronder gezet  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.