Ga naar inhoud

factuur maken


petervdf

Aanbevolen berichten

beste,

 

Ik zou graag een factuur maken waarvan de factuur nr begint met 2019/001 bv en waar ik de klanten hun adres gemakkelijk kan opzoeken door gewoon hun naam te beginnen tikken en deze dan gemakkelijk kan geselecteerd worden.

Ik weet dat die nummering met vba gedaan word maar vind alleen formules voor gewoon op tellen zonder het jaartal erbij.

Dan vraag ik me af neem nu je vult een factuur in en je bent klaar, kan je deze dan direct mailen? of moet je ze eerst opslaan en nadien dan allemaal  versturen?

Moet ge er dan een knop opstaan dat die factuur opslaat in een bepaalde map en er dan een nieuwe lege factuur opent met een nieuw factuurnr?

 

 

alvast bedankt voor jullie tijd en moeite

 

groetjes peter

model_factuur_-_kleine_ondernemer.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal al zeker een extra tabblad moeten aanmaken met alle klantgegevens zodat je een klantnaam kan opzoeken en de overige gegevens kan plaatsen.

 

Om op je tweede vraag te antwoorden, ja je moet de factuur eerst opslaan als pdf-bestand om ze vervolgens als bijlage te mailen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het naamvak van de klantnaam zet je een validatielijst met alle klantnamen. Je zal merken dat van zodra je begint te typen de lijst automatisch naar beneden scrollt naargelang de letters die je typt. In de andere cellen zet je een Vert.Zoeken formule om de overige gegevens weer te geven.

 

De code die je in Thisworkbook hebt staan kan je gebruiken om je factuurnummers te genereren.

 

    Dim x, cl
    x = -1
    cl = Dir("D:\John\*")
    Do Until cl = ""
        x = x + 1
        cl = Dir
    Loop
    With Blad1.Range("D25")
        .Value = Year(Date) & "/" & Format(IIf(x > 0, x + 1, 1), "000")
    End With

 

aangepast door bakerman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.