Ga naar inhoud

Mailindicator blijft openstaande mails aangeven


Sitns

Aanbevolen berichten

Hallo,

De taakbalk van Windows 10 geeft bij het icoontje m.b.t. mail aan dat er ''6'' mails gereed(?) staan. Waar ik ook zoek en controleer binnen mijn beschikbare mailadressen .... ik vind ze dus niet. Concepten, prullenbakken, inbox outbox etc. ..... nergens te vinden. Ik neig naar verwijderen van de email accounts (met alle gevolgen) maar misschien weet iemand de oplossing.

Hoe krijg ik de teller weer naar "0" (lees: nul)?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sitns zei:

Hallo,

De taakbalk van Windows 10 geeft bij het icoontje m.b.t. mail aan dat er ''6'' mails gereed(?) staan. Waar ik ook zoek en controleer binnen mijn beschikbare mailadressen .... ik vind ze dus niet. Concepten, prullenbakken, inbox outbox etc. ..... nergens te vinden. Ik neig naar verwijderen van de email accounts (met alle gevolgen) maar misschien weet iemand de oplossing.

Hoe krijg ik de teller weer naar "0" (lees: nul)?

 

 

Oops, een screenshot over hetgeen ik bedoel is nu wél bijgevoegd/ingevoegd

Screenshot-taakbalk-mailindicator.PNG

aangepast door Sitns
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het getal geeft het aantal ongelezen e-mails in de app Mail van Windows 10 aan. En dat getal lijkt bij jou niet juist te zijn.

Heb je ook in de Spam boxen van al je e-mailaccounts gekeken? Daar zijn ook geen ongelezen mails te vinden?

 

Je probleem lijkt vaker voor te komen. Al googelend op je probleem (app mail Windows 10 indicator incorrect number) vond ik enkele mogelijke oplossingen:

1. "I've had this, and to fix it, right click the inbox, remove it from Favorites, then open More, right click Inbox, and add to favorites. The phantom should be gone then."

Bron: https://www.tenforums.com/browsers-email/39122-windows-10-mail-indicates-phantom-unread-message-2.html#post551509

 

2. "Delete the account (remove this account from your device), and recreate it, worked for me."

Bron: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/incorrect-number-of-unread-mails/da8442f5-3c6e-49bc-9bad-343c78ff95fe?page=3

(Reactie van Hesh112 op 11 augustus 2017)

 

3. Bij sommige mensen verdween dit probleem vanzelf na een update van Windows. Dus controleer of er updates beschikbaar zijn voor je computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/12/2019 om 15:20, porrelaar zei:

Het getal geeft het aantal ongelezen e-mails in de app Mail van Windows 10 aan. En dat getal lijkt bij jou niet juist te zijn.

Heb je ook in de Spam boxen van al je e-mailaccounts gekeken? Daar zijn ook geen ongelezen mails te vinden?

 

Je probleem lijkt vaker voor te komen. Al googelend op je probleem (app mail Windows 10 indicator incorrect number) vond ik enkele mogelijke oplossingen:

1. "I've had this, and to fix it, right click the inbox, remove it from Favorites, then open More, right click Inbox, and add to favorites. The phantom should be gone then."

Bron: https://www.tenforums.com/browsers-email/39122-windows-10-mail-indicates-phantom-unread-message-2.html#post551509

 

2. "Delete the account (remove this account from your device), and recreate it, worked for me."

Bron: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/incorrect-number-of-unread-mails/da8442f5-3c6e-49bc-9bad-343c78ff95fe?page=3

(Reactie van Hesh112 op 11 augustus 2017)

 

3. Bij sommige mensen verdween dit probleem vanzelf na een update van Windows. Dus controleer of er updates beschikbaar zijn voor je computer.

Hallo Porrelaar, ik heb je bericht gevonden in mijn spambox van mijn mail provider en nu ook (eindelijk ..... ) in dit forum. Enfin, ik heb de eerste optie meerdere malen geprobeerd maar de indicator blijft op het getal 6 staan. Ik ben een beetje huiverig om de 2-de optie te proberen omdat ik dan mogelijk alles kwijt ben, bijvoorbeeld Contacten etc. etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar,

 

TS had net een antwoord al nieuw topic aangemaakt in Forum feedback en ik heb het samengevoegd met dit topic - maar blijkbaar liep er iets fout bij het samenvoegen - jou link hierboven doet het dus niet meer;  ik ga op zoek...

 

edit: de post werd dus niet samengevoegd met dit onderwerp, maar is blijkbaar ribbedebie.

@sitns: zet jij je antwoord even hier opnieuw?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer Ik mis geen reacties in dit topic.

 

@Sitns Iemand anders gaf deze mogelijke oplossing:

"This is how I fixed it, in search type "mail" then go to app settings, scroll to "reset" and click it, even know it says it will delete certain information it didn't when I did it, I use 2 accounts linked to AOL. This worked for me and now I don't have any numbers next to icon hope this helps"

Bron: https://www.tenforums.com/browsers-email/39122-windows-10-mail-indicates-phantom-unread-message-3.html#post1613751

 

In het Nederlands:

Sluit eerst de app Mail af, als je die open hebt staan

Klik op het pictogram met het vergrootglas of in het zoekvak dat naast de knop Start staat. Typ dan Mail.

Klik op App-instellingen. Dat staat in het rechter paneel.

Het venster Mail en Agenda zal openen. Scrol in dat venster omlaag naar Opnieuw instellen. Klik op de knop Opnieuw instellen:

image.png.0c4d38639043cab6a9ce7c7f88b4fd68.png

 

Je krijgt dan een waarschuwing te zien:

image.png.bb110926d7b557d5a0089ca6bc3b4f77.png

 

Dat klinkt niet best. Wat voor gegevens worden er permanent verwijderd?

Ik klikte toch op de knop Opnieuw instellen. Na slechts een paar seconden verscheen er al een vinkje. Dat was snel klaar!

Ik opende de app Mail en... er was helemaal niets verwijderd. Mijn Gmail account (IMAP) stond er nog in. Alle mails waren zichtbaar en ik had al mijn contactpersonen nog.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Passer zei:

Porrelaar,

 

TS had net een antwoord al nieuw topic aangemaakt in Forum feedback en ik heb het samengevoegd met dit topic - maar blijkbaar liep er iets fout bij het samenvoegen - jou link hierboven doet het dus niet meer;  ik ga op zoek...

 

edit: de post werd dus niet samengevoegd met dit onderwerp, maar is blijkbaar ribbedebie.

@sitns: zet jij je antwoord even hier opnieuw?

Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet zo goed hoe ik correct moet antwoorden. Ik vind mijn eigen verzonden berichten ook nog lastig terug. Enfin, ik heb de onderstaande stappen doorlopen en het mail icoontje op de taakbalk verdween in zijn geheel.

 

"This is how I fixed it, in search type "mail" then go to app settings, scroll to "reset" and click it, even know it says it will delete certain information it didn't when I did it, I use 2 accounts linked to AOL. This worked for me and now I don't have any numbers next to icon hope this helps"

Bron: https://www.tenforums.com/browsers-email/39122-windows-10-mail-indicates-phantom-unread-message-3.html#post1613751

 

Ook "leek" mijn Gmail account foetsie, maar uiteindelijk kon ik toch gewoon inloggen en bijvoorbeeld al mijn Contacten waren er nog. Het icoontje van "mail" blijft weg op de taakbalk maar kan daarop weer gemakkelijk op worden geplaatst indien gewenst.

Samengevat: het lijkt opgelost .... dank je wel Porrelaar.

 

@Passer: jij vroeg mij nog onderstaand. Is mijn reactie afdoende?

@sitns: zet jij je antwoord even hier opnieuw?

17 uren geleden aangepast door Passer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.