Ga naar inhoud

indruk dat pc niet meer optimaal werkt


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Zoals de titel al zegt heb ik de indruk dat er iets niet pluis zit met mijn laptop.

Ik vind dat het opstarten trager verloopt, en recent zijn er games die niet meer willen opstarten.

ook het opstarten zoals pakweg steam verloopt een stuk trager dan normaal zou moeten.

ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.

ik heb nog een afbeelding van mijn systeeminfo toegevoegd

alvast bedankt

 

 

 

Naamloos.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

N.D.,

 

welkom op PCH !

 

Je plaatste het in Beveiliging, dus je vermoed (en dat zou wel eens kunnen kloppen) dat het met virussen en/of mal- of spyware te maken heeft.

Dat is ook het eerste waar ik aan denk in zo'n geval.

 

Lees even dit bericht en plaats dan je logjes. Als die er staan, verwittigen we de ontleders.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

Ik zie dat de tool FRST in de map Downloads staat, open die en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad.

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Staat de knop Next er dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

Graag gedaan :) - De mensen zijn verwittigd, even wachten tot een van hen op het forum komt (en hou je er rekening mee dat het 'moeilijke dagen' zijn?)

hier houd ik zeker rekening mee, het zijn voor iedreen feestdagen.

 

 

46 minuten geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Stap 1.

Ik zie dat de tool FRST in de map Downloads staat, open die en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad.

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txtOnbeschikbaar

 

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Staat de knop Next er dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

hierbij de logjes van scans

 

Fixlog.txt AdwCleaner[C00].txt AdwCleaner[S00].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Elke voor geïnstalleerde pc zit Preinstalled Software  op dit is software die niet iedereen gebruikt hier meer over: https://blog.malwarebytes.com/glossary/preinstalled-software/

Je kan zelf het logje van AdwCleaner doornemen en kijken of je dat niet gebruikt, gebruik je het niet zou je het ruinen laten verwijderen. Dit schild weer ruimte en snelheid.

 

Maar merk je na deze schoonmaak beurt verbetering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je kan nog een online scan doe maar neem hier de tijd voor kan uren duren:

 

Download de ESET Online Scanner naar je bureaublad.
 
Eset Online Scanner uitvoeren.

  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", Eset opent klik op Get started.

  • Wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer klik op Ja, "Terms of use" opent klik op de knop "Accept".

  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Get started" aan.

  • Bij Before we start... vink "No thanks, I am not interested en Disable feedback system" aan en klik "Continue".

  • Bij Choose a scan type kies "Full Scan".

  • Bij Detection of Potentially Unwanted Applications vink:

    - Enable ESET to detect and quarantine potentially unwanted applications

  • Klik op "Start scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.

Na het scannen:

  • Als er niks word gevonden klik op "Continue", en als laatste "Submit and close".

  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save scan log" geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.

  • Klik vervolgens een aantal maal op "Continue" en als laatste op "Submit and close".

  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.