Ga naar inhoud

Scannen vanaf mijn HP Deskjet all-in-one 3639 printer lukt niet meer


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows Vista Home Premium en Google Chrome als Browser.

Ik heb mijn printer software HP Deskjet all-in-one 3639 printer meerdere malen vanaf mijn CD-rom alsook vanaf HP internet geinstalleerd.

Als ik dan op het pictogram van het bureaublad klik opent de printer met volgend beeld: (knipsel 1)

Bovenaan staat afdrukken normaal moet ernaast verschijnen SCANNEN, maar dit gebeurt niet. Waarom niet?  Op dezelfde pc met windows Vista werkte het wel enkele dagen geleden maar ik heb een herstelpunt moeten maken op een datum dat de printer nog niet geinstalleerd was omdat de pc niet meer opstartte..

Ik heb dan HP PRINT EN SCAN DOCTOR geinstalleerd en scannen oplossen aangeklikt.  Het programma blijft lopen tot aan HP TWAIN scan.  (knipsel).

Ik heb uren van alles geprobeerd maar het lukt mij niet om in knipsel 1 ook naast afdrukken ook SCANNEN te zien.

De printer werkt goed maar ik kan niet scannen.

Kan iemand mij helpen bij het oplossen van dit probleem?
Mvg

 

Knipsel.JPG

Knipsel 1.JPG

aangepast door Passer
(even de hoofdletters uit je titel gehaald - op het net staan hoofdletters gelijk met roepen en schreeuwen....
Link naar reactie
Delen op andere sites

is het apparaat bekabeld of draadloos aangesloten op de pc?

bekabeld: trek draad los

ga configuratiescherm/apparaten en printers/selecteer je hp en kies verwijderen.

sluit schermpje netjes af en e pc opnieuw opstarten.

ga naar configuratiescherm/apparaten en printers, en (draadloos:) laat nieuwe printer zoeken en installeren en    bekabeld: steek usb kabel in en laat apparaat installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb mijn printer software HP Deskjet all-in-one 3639 printer meerdere malen vanaf mijn CD-rom alsook vanaf HP internet geinstalleerd.

Wat heb je geïnstalleerd? Alleen de driver of het volledige pakket?

 

Zou je trouwens niet beter afstand doen van die Vista? Vista is absoluut niet meer van deze tijd hé Jean. Ze gaan die pc in de kringwinkel zelfs niet meer aannemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mijn oude Vista weer omdat mijn laptop met windows 10 in herstelling is.

Als antwoord op de topic van falstring meld ik dat ik draadloos werk.  Maar ook met USB kabel Lanverbinding blijft hetzelfde probleem zich voordoen

Aan Droske meld ik dat ik het volledige pakket van de printer geinstalleerd heb.  De printer werkt uitstekend, alleen kan ik niet scannen met het printerprogram.

Wel kan ik scannen met de HP Web scanner maar dan blad per blad en die kan ik niet in 1 PDF bestand zetten.

Ziehier die webscanner.

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JEANSPANJE zei:

Wel kan ik scannen met de HP Web scanner maar dan blad per blad en die kan ik niet in 1 PDF bestand zetten.

Vorige week heb ik identiek hetzelfde probleem voor iemand moeten oplossen voor een HP OfficeJet 3833 All-in-One onder Windows 10.

Na de installatie van het volledige driver en software pakket is alles in orde gekomen.

Ik kan me de diverse stappen bij het instellen voor het scannen van meerdere pagina's naar 1 PDF bestand niet meer herinneren. Het moet wel duidelijk zijn dat je de scannen bundel in de "documentinvoer" moet leggen en niet op de glasplaat.

 

 

https://support.hp.com/be-nl/document/c03479377

Lees hier eens bij "Scannen via documentinvoer" of je daar iets mee opschiet.

 

Ik ga er ook vanuit dat je de er op gelet hebt dat je het driver en software pakket voor Vista hebt gedownload en geïnstalleerd er ook op lettend of je onder een 32-bit of 64 bit Vista werkt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd en bij het openen van het pictogram verschijnt SCANNEN niet naast AFDRUKKEN bij de geopende blz.

Voor het downloaden van het complete stuurprogramma zie ik steeds verschijnen wat u in knipsel ziet

Die informatie verschijnt steeds maar ik heb geen windows 10 op deze pc.

Nogmaals herinneren dat het afrukken goed werkt en scannen kan alleen met HP webscanner.

Als ik HP print en scan doctor uitvoer blijft die steeds stilstaan bij HP Twain scan.  Is die Twain scan misschien niet geinstalleerd?  Ho kan ik dit doen eventueel?

Wat moet ik doen nu?

Mvg

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Die informatie verschijnt steeds maar ik heb geen windows 10 op deze pc.

Daarom heb ik je ook gevraagd er voor te zorgen dat je de driver en software voor Vista zou gebruiken.

16 uren geleden, droske zei:

Ik ga er ook vanuit dat je de er op gelet hebt dat je het driver en software pakket voor Vista hebt gedownload en geïnstalleerd er ook op lettend of je onder een 32-bit of 64 bit Vista werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd en bij het openen van het pictogram verschijnt SCANNEN niet naast AFDRUKKEN bij de geopende blz.

Voor het downloaden van het complete stuurprogramma zie ik steeds verschijnen wat u in knipsel ziet

Die informatie verschijnt steeds maar ik heb geen windows 10 op deze pc.

Nogmaals herinneren dat het afrukken goed werkt en scannen kan alleen met HP webscanner.

Als ik HP print en scan doctor uitvoer blijft die steeds stilstaan bij HP Twain scan.  Is die Twain scan misschien niet geinstalleerd?  Ho kan ik dit doen eventueel?

Wat moet ik doen nu?

Mvg

Knipsel.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel het juiste installatie programma voor Vista 32 bits geinstalleerd.

Maar wat in bovenstaande bijlage verschijnt verontrust mij en verstoort misschien het scan programma

Dank voor verder info.

Ik heb ook het volledige programma vanaf mijn CD rom geprobeerd maar krijg dezelfde fouten

Is er misschien iets fout in mijn register  of services instellingen want men verwijst naar Print spooler?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je herhaalt voortdurend wat je eerder al gezegd hebt. ben je bang dat ik dat niet gelezen of begrepen heb?

 

Waarom gebruik je afwisselend die installatie CD en de gedownloade software? Dat is om problemen vragen omdat de kans groot is dat het om verschillende versies gaat.

Hoe lang moet je nog wachten vooraleer je andere pc hersteld is? Is het echt nog de moeite waard om met die oude Vista te zitten prutsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.