Ga naar inhoud

krijg email binnen die niet voor mij bestemt is.


fatman

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is dat ik gmail binnen krijg die niet voor mij bestemd is, mijn mail adres is frits.verbeek (let op de punt) maar ik krijg ook mail binnen van fritsverbeek (zonder punt) ??

Kan ik Google bereiken om dit probleem op te lossen op contact pagina van google staan tel.nummer maar daar heb je niets aan spreken geen Nederlands, Engels, Duits.

BVD Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit eens door: https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=nl

 

Stel dat dit mijn Gmail adres zou zijn: pietporrel@gmail.com. 
Dan zouden ook emails, gericht aan piet.porrel@gmail.com of aan piet.por.rel@gmail.com bij mij terecht komen. Een of meer extra punten in een gmailadres maakt dus niets uit. Al die e-mailadressen zijn jouw eigendom.

Dit geldt naar mijn weten alleen bij adressen van Gmail.

 

Google kan en zal jou hier niet mee helpen.

 

Als de mails die gericht zijn aan fritsverbeek (zonder punt) echt niet voor jou bestemd zijn, dan heeft die andere Frits Verbeek misschien een fout gemaakt toen hij zijn e-mailadres aan kennissen doorgaf. Misschien is het echte Gmail adres van die andere Frits Verbeek zoiets als:

fritsverberk@gmail.com (met een r i.p.v een e)

fritsverbeek81@gmail.com enz.

Hoe kom je daarachter? Bekijk eerst of die mails geen phishing mails zijn. Wordt er in die mails gevraagd om op een link te klikken? Neem dan geen risico, maar gooi ze direct in de prullenbak. Zien ze er niet uit als phishing mails, maar lijkt het een legitieme mail van een kennis of vriend van die andere Frits Verbeek, neem dan contact op met de afzender. Die kan dan de andere Frits Verbeek ervan op de hoogte brengen dat hij zijn e-mailadres verkeerd heeft doorgegeven.

 

Mij is in het verleden hetzelfde overkomen met een e-mailadres dat eindigde op @planet.nl. Bij Planet zijn punten in e-mailadressen wél onderscheidend. Ik gokte dat mijn naamgenoot bij het doorgeven van zijn e-mailadres aan kennissen een punt in zijn e-mailadres was vergeten en nam contact met hem op. Dat resulteerde nog in een leuke correspondentie. We bleken generatiegenoten te zijn en in de verte zelfs nog familie van elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal proberen contact op te nemen met fritsverbeek, want in de mail die ik ontvang (zorgverzekering, auto aankoop, enz. staan de naw gegevens behalve telefoon nummers.

Maar hij reageert tot nu toe niet. Het is beslist geen pishing mail.

Bedankt voor het antwoord, gr Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijken mij inderdaad geen phishing mails.

Je hebt nu wel de NAW gegevens van je naamgenoot. Misschien kun je met die NAW gegevens via een online telefoonboek ook achter zijn telefoonnummer komen. Bijvoorbeeld met behulp van deze website, als je in België woont: http://m.1207.be/

Anders even een briefje schrijven naar je naamgenoot. Vermeld in dat briefje het probleem en jouw telefoonnummer en vraag hem om jou zo spoedig mogelijk te bellen.

Het is immers ook zeker in het belang van je naamgenoot dat dit probleem uit de wereld wordt geholpen.

Dat je naamgenoot nog niet gereageerd heeft, kan komen doordat het nu voor veel mensen vakantietijd is. Misschien is hij een weekje weg.

 

Toen ik e-mails ontving die voor een naamgenoot van mij bestemd waren, stonden daar ook echte privé zaken in, bijvoorbeeld gebruikersnaam en wachtwoord voor het pensioenfonds waar zijn vrouw bij aangesloten was. Gebruikersnaam en wachtwoord werden door dat pensioenfonds wel in twee aparte mails verzonden, maar ik ontving die mails allebei. Als ik van kwade wil was geweest, had ik zomaar in kon loggen en van alles kunnen wijzigen.

 

Ik had destijds wel alle mails bewaard die bestemd waren voor mijn naamgenoot. Toen ik eenmaal zijn juiste e-mailadres wist, heb ik alle voor hem bestemde mails naar hem doorgestuurd. Daarna verwijderde ik die mails op mijn computer.

 

Succes ermee, Frits!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/12/2019 om 03:14, porrelaar zei:

Lees dit eens door: https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=nl

 

Stel dat dit mijn Gmail adres zou zijn: pietporrel@gmail.com. 
Dan zouden ook emails, gericht aan piet.porrel@gmail.com of aan piet.por.rel@gmail.com bij mij terecht komen. Een of meer extra punten in een gmailadres maakt dus niets uit. Al die e-mailadressen zijn jouw eigendom.

Dit geldt naar mijn weten alleen bij adressen van Gmail.

Dank voor de nuttige informatie, dat wist ik niet.

Persoonlijk vind ik dat een 'vreemd beleid' van google / gmail.

 

Een e-mailadres is uniek en niemand ziet jouw mail ->> Klopt niet helemaal., zoals in dit topic het probleem is en door je eigen ervaring.

 

772625491_Schermafbeelding2019-12-30om18_07_53.png.0404357d64c6a7b60ce6c6741e44354f.png

 

(misschien een off topic vraagje) Wat gebeurd met een e-mailadres als: appel.sientje@gmail.com & appel-sientje@gmail.com & appel_sientje@gmail.com?

Maar is inderdaad goed om te weten :thankyou-bor:

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, iEscape zei:

Persoonlijk vind ik dat een 'vreemd beleid' van google / gmail.

Dat vond ik eerst ook, maar later niet meer. Mensen vergeten nog wel eens een punt in hun e-mailadres, wanneer ze dat e-mailadres mondeling of schriftelijk aan iemand anders doorgeven. Dat was dus mijn naamgenoot overkomen. Hij was bij het doorgeven van zijn e-mailadres de punt in zijn e-mailadres vergeten. Daardoor kreeg ik onder andere via e-mail het bericht dat ik 'mijn' 50Plus-kaart voor de Praxis op kon halen, terwijl ik zelf nooit bij de Praxis kom, omdat er geen Praxis in mijn directe omgeving is.

Zoiets kan dus niet gebeuren met een Gmail adres. Punten in een Gmail adres zijn niet onderscheidend.

 

Als je e-mails krijgt die voor iemand anders bestemd zijn, dan komt dat doordat die ander een fout heeft gemaakt bij het doorgeven van zijn e-mailadres aan een kennis, bedrijf of instantie. Dat is dan niet de schuld van Google, maar de schuld van de persoon die zijn e-mailadres verkeerd heeft doorgegeven.

 

2 uren geleden, iEscape zei:

Wat gebeurd met een e-mailadres als: appel.sientje@gmail.com & appel-sientje@gmail.com & appel_sientje@gmail.com?

Dat vond ik wel leuk om even te testen. Ik heb 3 e-mails gestuurd naar mezelf, waarbij ik in mijn Gmail adres (de geadresseerde van de mail) expres steeds een fout maakte:

Test 1. Ik zette een punt op een willekeurige plek. Deze mail kwam gewoon aan in mijn Postvak IN.

Test 2. Ik zette een koppelteken (-) in de naam van de geadresseerde.

Test 3. Ik zette een underscore (_) in de naam van de geadresseerde

 

Na verzenden van Test 2 en Test 3 kreeg ik steeds binnen enkele seconden een e-mail met een foutmelding retour, die er zo uitzag:

image.png.123a37db9f42f16296e1377a8d7e2cc3.png

Conclusie: punten in een e-mailadres van Gmail zijn niet onderscheidend. Een koppelteken of een underscore in een Gmail adres zijn wél onderscheidend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, iEscape zei:

@porrelaar

 

Het is gewoon niet logisch, Google is de logica kwijt 😂
Google past zich aan, aan ‘domme’, slordige, onoplettend e-mailadres eigenaren. Maar goed, het zij zo.
Dank voor het testen met koppelteken en een underscore :thankyou-bor:

 

Een goede jaarwisseling en een Gezond 2020 toegewenst.

Bedankt voor alle antwoorden, en wens jullie een gezellige jaarwisseling en gezond 2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.