Ga naar inhoud

Inscannen boekhouding gaat fout


Lisanka

Aanbevolen berichten

ik ben boekhouding aan het inscannen en nu blijft bij alle scans het bewerkingsveld van PDF om de scan heen staan. Het printen van een scan gaat goed dan is het veld gewoon weg. Maar bij het openen staat nu dus bij elke scan , ook alle oude en verstuurde scans het veld eromheen. De boekhouding moet naar een boekhoudprogramma van een firma, dus dat staat niet zo netjes als ze bij elke scan dat veld te zien krijgen. Hoe kan ik dit ongedaan maken??

IMG_20200104_153954_resized_20200104_034104698.jpg

aangepast door Passer
Titel gewijzigd - deze is best duidelijk voor andere lezers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lisnanka,

welkom op PCH.

 

(als 'titel' omschrijf je best kort je probleem zodat de vraag al wat duidelijk wordt voor iedereen)

 

Kan je even enkele zaken verhelderen:

- met welk 'scan programma' werk je?

- " nu blijft bij alle scans het bewerkingsveld van PDF om de scan heen staan" : bedoel je hiermee alles buiten het bruine gedeelte op je plaatje?

- je 'scant' en slaat op als jpg (png, ... in ieder geval als een grafisch plaatje - klopt? (en dat soort plaatjes wil je doorsturen naar de mensen van de boekhouding? Klopt?

- begrijp ik het goed dat je dus telkens alleen maar het 'bruine gedeelte' wil doorsturen?

 

Want: hoe duidelijker de mensen je probleem verstaan, hoe gerichter er ook antwoorden kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de scan print, dan gaat het goed. En dat wat jij ziet als je de scan print is precies wat de ontvanger van de scan te zien krijgt.

Jij hebt het over ‘bewerkingsvelden’ om de scan heen.

Die bewerkingsvelden horen niet bij de scan zelf, maar bij het programma waarin jij het bestand met de naam scan.pdf hebt geopend.

Om pdf bestanden te bekijken gebruik jij het programma Adobe Acrobat Reader DC. 

Wanneer de ontvanger van de scan net als jij het programma Adobe Acrobat Reader DC gebruikt, dan zal die ontvanger hetzelfde zien als jij. Dus ook met die ‘bewerkingsvelden’ eromheen.

Wanneer hij een ander programma gebruikt om pdf bestanden te bekijken, dan zullen die ‘bewerkingsvelden’ er bij de ontvanger ook anders uitzien.

De scan zelf (het pdf bestand) zal er op iedere pc en in elk programma hetzelfde uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

gebruik jij het programma Adobe Acrobat Reader DC

'k zal eens beter naar het plaatje moeten leren kijken... :blush:  ('k dacht: hoe weet Porrelaar dàt?, maar bij nader toezien ...)

Dank je Porrelaar, nu worden enkele van mijn vragen overbodig natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.