Ga naar inhoud

Comodo scan geeft melding van Heur.Corrupt.PE@4294967295 Malware


Aanbevolen berichten

Willen jullie even wachten met dit probleem te bekijken?

Ik heb ontdekt dat er een nieuwere versie van Comodo was, die blijkbaar niet geïnstalleerd was alhoewel het ingesteld staat om automatisch te updaten.

Na installatie nieuwe versie gaf de scan deze meldingen niet meer.

Maar het zou kunnen dat het is omdat  de malware ergens opzij gezet is.

 

Ik heb een week geleden Chrome geïnstalleerd ter vervanging van Firefox maar werk er niet zo graag mee en ik heb de indruk dat het systeem sindsdien trager is. Ik ga terugkeren naar Image van voor de installatie en ga dan nieuwe scan laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Er is niks mis met die bestanden, hier enig uitleg:

 

Comodo vind Heur.Corrupt.PE@

 

Het 'heur'-gedeelte betekent heuristiek, wat betekent dat Comodo geen bekende virussignatuur oppikt van die bestanden.
 signatures = is een soort handtekening die ze dan aan hun data base moeten toevoegen.
Deze bestanden zijn een fals-positief en kunnen geen kwaad.

 

Virussen kunnen ook zulke bestands namen gebruiken daarom de oplettendheid van je virusscanner.

Ook kan het nog wel eens voorkomen dat bepaalde bestanden nog niet zijn toegevoegd daarom de dagelijkse updates.

En is  het zo belangrijk je virusscanner daarop  na te kijken ook al staat doe op automatische (zoal;s je heb ondervonden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.