Ga naar inhoud

Soft maker office


alfa10

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht met daar op Windows 10, met daarop software van Soft Maker office 2018 en ik was in de veronderstelling dat dit normaal bij de computer hoorde. Windows 10 was helemaal vreemd voor mij en ik heb een enkele keer van dit office programma  gebruik  gemaakt want bij het startprogramma waren de vertrouwde plaatje zoals b.v. voor Word te zien. Later ontdekte ik dat dit programma gekocht moest worden maar toen was het al verlopen en zag ik dat er ook gewoon Office op stond. Maar nu staat practisch alles automatisch in dat Soft Maker office programma en kan ik eigelijk geen niets meer openen, ook mijn usb stick waarop al mijn wachtwoorden staan. ik krijg dan een verstertje met de mededeling "Unable to find a valid Ul language. Please reinstall this application". Hoe krijg ik dit weer goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, alfa10 zei:

Maar nu staat praktisch alles automatisch in dat Soft Maker office programma en kan ik eigelijk geen niets meer openen

bedoel je dat je bepaalde bestanden niet meer kan openen omdat ze willen openen in die Soft Maker (en dat gaat niet meer omdat die zijn tijd verlopen is)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ga naar je verkenner en naar zo'n bestand dat je met die softMaker opende.

 

Klik dan rèchts op het bestand en kies voor Openen met.

 

(ik geef hier een paar voorbeeldjes, maar bedenk dat bij jou àndere zaken zullen staan dan bij mij)

 

image.png.bb4546ab8c1d15d044f5b90fcec69c25.png

 

1 levert rechts venster 2 op en daarin vind je Kies een andere app (3)

 

Klik op Kies een andere app je krijgt dan zo'n venster: image.png.e61c0a8c650170916a2ea5f97544f23e.png

4 je klikt dit vakje ààn

en ofwel staat (zoals hier) je word al in de lijst en dan 5 klik je ook die aan - daarna 6 op ok drukken.

als je Word niet zie staan, scroll je even naar beneden - normaal staat hij wel in het lijstje vermeld. (indien niet, vertel het dan even)

Open daarna nog eens zo'n bestand - gaat het nu goed?

succes !

 

 

image.png

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dan doen we 't anders:

 

windowsknop - typ:  standaard en dan krijg je bovenaan al direct Standaardapps - in de re kolom kies je er voor Openen

In het volgend scherm kies je voor Standaardapps (li kolom)

 in de re kolom ga je dan naar image.png.45ca1b0c139c946db66fb52b2f8327c2.png

in het volgend scherm ga je links op zoek naar .docx  en in het rechterscherm zal wellicht die Soft Maker aangegeven staan.

Klik op die Soft Maker en je krijgt dan enkele (bij jou geïnstalleerde) programma's staan - en daar kies je dan voor Word

(en als die daar ook niet bij staat, moet je toch echt eens goed kijken of die wel op je systeem geïnstalleerd is)

 

daarna gewoon het scherm sluiten en gaan controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.